tisdag 29 mars 2011

Bitter

Ja, det är jag faktiskt...
Olle är grym och han är lätt det bästa som hänt! Det kan jag lova!!
Men igår kollande jag på "en unge i minuten" och jag måste nog erkänna att jag fortfarande är ganska bitter på det förbannade snittet! Och det fatum att jag sagt att Olle kommer bli ensambarn eftersom jag hatade att vara gravid har redan fått en känga och jag känner att syskon nog kommer så småningom. Inte än på ett bra tag, nu är det Olle som sa få vara i centrum några år men sen vill jag ha revanch! Jag tänker skaffa barn tills dess att jag fått föda vaginalt så det kan bli så att det blir mååånga barn ;)
Självklart är det inte bara därför jag känner att syskon kan bli aktuellt, men en god motivation inför att genomlida en graviditet till! Så är det med den saken!

Här hade jag tidigare skrivit någon men som jag nu valt att ta bort eftersom jag misstänker att ingen ändå skulle våga ta upp det och "erkänna" att man läst det och därmed skulle avslöjandet inte göra den "nytta" jag tänkt mej...
Lustigt det där egentligen, men bloggar och att läsa... Varför kan man inte bara erkänna att man läser en blogg. Jag läser en del bloggar men det är få av dom som jag erkänner att jag läser... Man läser någons blogg, och denne länkar till någon annan osv osv, plötsligt sitter man och läser en blogg skriven av någon man inte känner/känner väldigt väl men som man ändå inte kan med att erkänna att man läser.
Jag insåg det för någon dagen sen när jag förstod hur många unika besökare jag har/dag. Jag har kanske 5-6 läsare som jag vet om men de senaste två dagarna har jag haft 49 unika beökare! Plötsligt kändes det som att någon varit och snokat/läst min dagbok :O Samtidigt som det kändes rätt kul att man tydligen intresserar folk... Frågan är ju vilka ni som läser är, och varför läser ni?
Jag erkänner: Jag läser mina länkade bloggar för att jag bryr mej om och tycker om att läsa om vad de skrivande sysslar med om dagarna. Sen har vi bloggarena som jag läser utan att erkänna, de läser jag av ren och skär nyfikenhet även om nyfikenheten i vissa fall gått över till att jag faktiskt bryr mej om och tycker om att läsa vad personerna gör om dagarna även om det oftast är skitsaker som handla, tvätta och luncha...
Erkänner du? ;)

5 kommentarer:

madde sa...

JA, jag erkänner jag läser DIN blogg! men ja skulle aldrig erkänna att ja läser kartin Z blogg, Isabel adrian mfl. det skulle bara bli pinsamt! ja just de ja... sen läser jag någons blogg, gillar inte personen, men jag älskar att göra mej lustig över dennes patetiska inlägg. fast de ä mest för att de är elakt av mej, ingenting annars.... ;)

Malin sa...

Jag erkänner! :O Och det är som du säger, endel vågar man inte erkänna att man läser, fast då inte kändisar tycker jag. Jag erkänner gärna att jag har varit en ofrivillig Kissislav... Men det är de där personerna som man känner igen, vet vilka de är, kanske ogillar, det är de man inte vågar erkänna.

Och du, jag hann läsa det du tog bort. jag tycker att du ska skriva ett inlägg om det. För som du skrev så är det väldigt vanligt men ingen pratar om det.

KRAM!

Paulina sa...

Så sant så sant, anske ska vi byta lite bloggadresser till bloggar vi inte läser du och jag Malin? ;) Ne, men skämt å sido (vilket uttryck) jag funderar på att börja erkänna och kanske lämna någon kommentar här och var... Kanske...

Jag tror jag kommer ta upp det du läste igen(Snabb du ;)), i ett eget inlägg så småningom...

Klang sa...

Jag hittade hit först idag. Nu är jag en stalker för framtiden. Hihi. Det är bra. Jag behöver sällskap på pendlingen. Kram!

Paulina sa...

Se där ja, nu ploppade en ny blogg upp att följa... I'll be watching you Frida ;)