torsdag 22 maj 2014

Fördomar!

Har varit på mitt livs bästa och viktigaste föreläsning ikväll. Den var med Claes  Schmidt/Sara Lund... Jag är stum av beundran och fylld med ett sug av att vara med och skapa en förändring. Claes/Sara är en person- en människa med tankar om manligt/kvinnligt vanlig/originell invandrare/individer personlighetsstörningar/personlighetsbegåvningar som får mej att känna mej mer fördomsfull än den värsta av dom alla. Jag kan omöjligt återberätta ens lite av det som diskuterades utan att göra hen orättvisa! Men jag kan börja med att ta tillbaka allt jag någonsin sagt i en hen-diskussion. Allt jag sagt har handlat om min egna rädsla av förändring av mina förutfattade meningar och fördomar... Jag köpte hens bok som jag tänkt sträckläsa för att sedan låna ut till alla fördomsfulla människor i min omgivning ;)

Inga kommentarer: