lördag 10 maj 2014

Sjuka barn...

Svärmor har varit på oss ett tag nu ang. våra barn (främst Olle) som "alltid" är sjuka... Jag har slagit ifrån mej och sagt att det är bra för att dom kommer ha ett oslagbart immunförsvar sen. På sistone har hon även påpekat att Olle blivit så gnällig. Något jag förklarat med att Christopher är hemma om dagarna och skämmer bort honom samt att det nu är en helt annan kunkurrans med Ingrid eftersom hon är så rörlig och "med" hela tiden. Och så tror jag att det är också. Men när febern slog till för två dagar sen började jag fundera (och det är ju aldrig bra!). Det känns faktiskt som att vi har haft sjukstuga här hemma mest hela våren! Kanske är det inte bara 3-årstrots och gnäll, kanske har Olle någon brist av nåt viktigt ämne? Han äter bra, men han äter mest kolhydrater och tillbehör, kött är svårt att få i honom. Proteinbrist? Järnbrist? Vitaminbrist? Tror faktiskt Christopher ska få gå och ta ett blodprov i veckan och se... 
Idag har Olle fortfarande feber så tyvärr missar han nog gympauppvisningen imorgon, så jäkla tråkigt... Jag får helt enkelt åka in själv och vara Peter Pan barnfri. Fan! Huuur ska jag förklara det för honom? Han som sett fram mot detta så länge, eller mest piratkläderna han fått egentligen. Dom kan han ju ha ändå, men han kommer säkert fråga om uppvisningen också :/ Håll tummarna med oss att han är feberfri och pigg imorgon! 

Inga kommentarer: