tisdag 13 maj 2014

Obehag...

I snart två veckor har jag haft en klump i magen, en obehagskänsla. Det känns lite som att jag glömt något viktigt eller ännu värre - sårat någon. Jag kan inte komma på något jag glömt (vilket iof kanske är själva grejen med att glömma något) och jag hoppas verkligen inte att jag sårat någon! 
Kanske är det att jag jobbar och känner att jag saknar tiden med mina barn, och man med för den delen... Eller kanske det är för att terminsavslutningen är nära och jag känner stressen över allt ogjort? Jag vet inte, men känslan börjar tära på mej. Jag blir fan less och riktigt förbannad! Är jag en så jäkla rastlös person att jag blir såhär för att det inte är något stort projekt på gång? Jag vet att jag skrivit om det förr. Jag behöver projekt, annars grubblar jag! 

Ikväll är jag helt ensam hemma, minns inte när jag var det sist. Väldigt tyst är det och jag känner inte alls att jag kan njuta av det.
Var på blingo-party ikväll också, det är guld värt att göra något på vardagar också för att bryta lite rutiner. I helgen ska vi ha gäster- bara barnen nu behagar vara friska- det behövs! Sällskaaaap! Att det dessutom är riktigt trevligt sällskap gör inte saken sämre ;) Hoppas på solsken också så kanske klumpen i magen löser upp sej innan veckan är slut.

Nä, men då ska väl jag krypa i säng då- ensam i tystnaden...

Inga kommentarer: