torsdag 15 maj 2014

"Skryt"

Jag bloggar inte så mycket just om barnen längre... Det är inget ställningstagande om deras integritet även om jag skulle kunna sväva på det. Anledningen är helt enkelt att barnen är så fantastiska att det antagligen skulle verka skrytsamt ;)
Men nu tänker jag gå loss med ett riktigt skrytinlägg ändå, så sluta läsa nu om du inte orkar med ;) (Sen vet ju ni trogna följare att dom kan ta knäcken på mej också stundvis...)
Olle: Underbara, kloka, snälla ljuvliga unge! Han är 3,5 år snart och han är så klok, han funderar på saker så att det ryker ur öronen på honom för att sedan säga det klokaste jag hört. Han räknar både på Svenska, engelska och lite finska ;) Han älskar bokstäver och kan dom alla. Bland inbillar jag mej att han faktiskt läser när han sitter med fingret och följer ord i böcker och säger orden. (jo, jag veeet att han lärt sej dom utantill och härmar mej med fingret). Dessutom har han en fantastisk humor vilket jag uppskattar mest! Sen har han även ett jävla humör och kan trigga igång mej på 3 sekunder när han är på det humöret ;)
Ingrid: Den absolut sötaste, busigaste och mest våghalsiga tjejen i hela världen! (okej, jag kanske inte är helt opartisk i frågan, det erkänner jag) Hon hänger med brorsan på upptåg mest hela dagarna och bangar inte för nåt (Tyvärr!). Hon är glad dygnet runt, äter, bajsar och sover precis som hon ska göra. Hon skrattar så huset skakar och lyser upp hela familjens vardag.
Ska jag passa på att skryta upp Christopher också när jag ändå är på gång? Han är den finaste mannen i världen(okej, inte helt opartisk här heller kanske), utan honom skulle jag gå sönder. Jag älskar mina barn mest av allt, men faktum kvarstår- utan Christopher hade jag inte haft dom, därför älskar jag honom precis lika mycket!

Ah, lite sol hjälpte igång humöret på mej igen. Att det är fredag imorgon gör nog sitt det också ;)

Inga kommentarer: