söndag 25 maj 2014

Morsdag var det ja...

Det hade vi alla missat när vi bestämde oss för att spendera dagen på Birsta. Vi åkte och röstade när vallokalen öppnade (heeeelt ensamma var vi, gött att slippa trängas och stå i kö med två barn som aldrig är stilla ;) 
I bilen påväg mot Birsta kom Christopher tydligen på vad det var för dag och bestämde i samråd med Olle att jag skulle bjudas på lunch. Lunchen blev en torr Wallenbergare med potatismos och ärtpure på IKEArestaurangen- Flådigt värre :/ Men barnvänligt så det var nog det bästa :) 
Anledningen till att vi åkte upp var för att köpa en dörr (min 30-årspresent). Hittade dock ingen som föll mej i smaken i godtagbar prisklass så vi bestämde oss för att köpa en billig enkel på byggmax istället. Men när vi ändå hade släpvagn kändes det ju dumt att åka hem med den tom så vi shoppade på med bästa impulsförmåga ;) Det blev en dynlåda till altanen, en vattenutkastare så att vi äntligen kan koppla in vattenslangen ute, en ny cykelhjälm och ett kastspö till Olle och annat lull-lull...
Slog även till och köpte ett jätteparasoll. Det kändes som den enklaste lösningen på baksidan. Fönstren och allt annat måste prioriteras innan vi drar igång nåt nytt. :I 
På hemvägen åkte vi in till brorsan och fika, vilket slutade med att jag och Maggan (okej, Maggan under min uppsikt) klippte en redig pottfrilla på Ingrid :D 

En väldigt fin morsdag skulle jag vilja påstå! Nu hägrar soffan inför en 3-dagars arbetsvecka :)

Inga kommentarer: