tisdag 14 oktober 2008

Guld i mun!

Woh!
Vaknade imorse, klev upp och öppnade böckerna, mamma ringde och "lurade" dit mej...
Hoppade in i bilen och satte sikte på Iggesota, sjäng högt och hade en trevlig enmansfärd i min lilla maztis, vad händer?
Ut i vägen hoppar en polis och vinkade in bilen framför *pustade ut* Sjäng vidare och undrade varför i hela friden polisen stod kvar, fick svaret, han vinkade in mej med!
Kände hur svetten lackade och pulsen ökade till 10090:
-Hej! Här var det körkortoch nykterhetskontroll, trallade en kvinnlig polis
-Det ska väl gå bra, kvittrade jag tillbaka och började förbrilt leta körkortet och visade det...
-Tack, så blåser du här i röret ca 4 sekunder
-Visst, försökte jag säga så avslappnat som möjligt men började ändå fundera på om all alkohol verkligen hade försvunnit sen i helgen... Vilket den såklart hade.
-Och bältet är på, det ser bra ut
Under denna konversation kunde jag inte undgå att se att fler och fler polisen samlades runt min bil, närmare bestämmt runt mina däck, som jag vet är urusla...
Lite svettig brjar jag fundera på hur dyrt det kommer att bli, men anser att det är värt ett försök att "charma" gubbarna:
- Hmm, en manlig polis kommer mot mej med bister min.
-Hjälper det om jag säger att jag har nya vinterdäck som ligger hemma och väntar på att få sättas på i helgen? säger jag med min sötaste röst
-Jag vet att jag har dåliga däck, erkänner mitt brott och hoppas på förmildrande omständigheter eller nåt...
-Jag har sett många dåliga däck, men dina är de sämsta på länge, det är en direkt livsfara att vara ute på vägarna med dessa, du har inte ett mönster kvar, muttrar polisen
Det är klart att mina inte bara är dåliga utan sämst!
-Men jag lovar att byta i helgen, min sambo är i Dalarna och jag kan inte själv, försöker med bimbostilen...
-Lovar du verkligen det? Så om jag stöter ihop med dej på måndag har du nya fina däck? Polisen spänner sina djupa smått skräckinjagande ögon i mej.
-Jag lovar, på hedersord
-För du vet väl att det är dryga böter på detta?
-Jaa... *börjar tröttna på det här nu*...
-Nåväl, låt gå för den här gången då, kör försiktigt!
-TACK!!!

Annars kämpar jag vidare med Norskan, och kanske kanske att jag kommer att fixa det... Imorgon ska jag jobba på Sandvalla, lika så på torsdag, och på fredag ska det skrivas papper på huset så att det verkligen blir vårt! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare sötis..remember me?? Du vet Sara på Lhs SMK Kursen med Bobby Isak å gänget...
...duuhh!! Kul att du oxå bloggar! Jag finns på saramjohansson.blogspot.com
Välkommen!! kommentera gärna så d blir levande!! KRAAAAM! // Sara ;)