fredag 13 mars 2009

I'm alive!

Det är bättre nu, kanske beror det på att jag lyckades få sympatier eller så var det kanske bara en helt vanlig förkylning och tre dagars feber, vad vet jag, jag hostar och nyser, snyter, fräser, och hostar strupen ur mej fortfarande men jag har inte feber!

Jag är rätt ofta snorig och så, och jag hatar det och säger ofta att jag hellre ligger däckad i feber ett par dagar än är snorig två veckor, men jag vet fan inte längre... Det var länge sen jag hade feber, säkert flera år, jag brukar däcka när termometern visar 38 så när den låg runt 39 såg jag mej själv som så gott som död. Feber gör kroppen konstig, man fryser och svettas vilket gör att man känner sig psykiskt instabil och scitzo (stavas?) Man är trött men kan inte sova, man tycker att man piggnar till lite och somnar!? När man väl sover drömmer man, sjuuuuka drömmar... Och hungrig blir man inte, men när man väl orkar äta finns det inget stopp...

Idag är det fredag, igår var jag döende, idag är jag nog bara sjuk... Imorgon är det lördag, då hoppas jag att jag är piggare för på söndag bär det av till Härnösand i en vecka... känns lite galet faktiskt, att åka upp dit en vecka frivilligt?! jag som hatar inneveckorna där :/
Kursanordnaren ringde häromdagen och bad om en skum sak:
-Jo, Du sa ju tidigare när vi pratade att su skulle åka till härnösand från Iggesund på södag inte sant?
-Ja, det gör jag nog eftersom vi börjar så tidigt på måndag...
- Jag tänkte om du kunde hämta upp en kursdeltagare/lärare på Midlanda när du ändå åker förbi?
-Eh, jo... det skulle jag väl kunna...
-Så bra! Hon kommer med flyget 20.50 från finland, vi ses!

Toppen, så på söndag ska jag alltså plocka upp någon (Mikaela hette hon visst) på Midlanda, misstänker att jag helt enkelt får skriva ett plakat och stå med som ett fån...
Men allvarligt, det måste väl gått att lösa på annat vis?
Iof har jag inget emot det hela, kan ju va trevligt med lite sällskap sista biten, men lite jobbigt känns det allt, har aldrig varit på midlanda heller så vi får väl se hur det slutar...

Ne, nu ska jag hoppa i säng och slå på en film igen Christopher hade beställt 100 000 filmer från Ginza som kom igår, ett par dagar för sent.... :/

Men men, jag har fått mitt liv tillbaka :)

Inga kommentarer: