måndag 23 mars 2009

Egg?

Det händer inte mycket just nu vill jag lova... Dagens stora uppdrag var att åka in och besikta bilen och det gjorde jag, resultatet var inget vidare men jag fullföljde min uppgift....
Väl hemma slänger jag mej på soffan och smaskar på en daim samtidigt som jag slötittade på nåt jag inte kommer ihåg... Och då knackar det på dörren!!! Det är lite ovanligt, glad hoppas jag på trevligt sällskap och slänger upp dörren, i ansiktet på en gammal gammal gammal farbror:
-Är det du som e chefen här?
-Ja, jo... det vill jag nog påstå... *Försöker le men är lite rädd*
-Ah, jag har strömming ja, men det tycker väl inte du om?
*Blir lite stött och undrar varför jag inte skulle göra det, jag älskar strömming* men för att slippa diskusstionen svarar jag:
-Ne, det är inget för oss ungdommar det *Försöker mej på ironi*
Och då kommer det!!!! Gubben utmanar ytterligare och frågar:
-E mamma och pappa på jobbet?
-Ne, dom är lediga idag...
-Då kanske dom vill köpa strömming?
-Det kanske dom vill fast det får du nog åka och fråga dom om...
-Jasså, du bor här själv? Vill du köpa egg kanske? Puuuurfärska stooora egg en karta veeeeger 2,5 kilo, stooora freeescha egg...
-Nej, tack, köpte ÄGG igår...
-mina egg håller ett halvår.....
-Jag vill ändå inte ha.....

Sen gick han och nu sitter jag här ensam och sällskapssjuk....

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag ska se hur det blir med Britney på nätet. Mina kära ljudteknikervänner håller på att mixa om ljudet, för det lät förjävligt, men har du tur kanske jag har med en dvd hem över påsk :) Är du hemma då förresten? Jag bli hemma mellan 9-17 april.