tisdag 31 mars 2009

Polis polis potatisgris...

Vaknade imorse, tidigare än jag behövde och kände mej på topp, gick upp ät en lååång frukost, gjorde mej iordning och åkte till skolan...
Kom i all skönts ro och körde och skymtade en polisbil så jag kastade på mej bältet och kände mej sjukt misstänkt, kom fram till parkeringen och blev självklart stoppad! Fick blåsa vilket jag gjorde, och nykter va jag oxå! :) Dock hade jag inget skattemärke och det märkte han såklart:
- Har du inget skattemärke? Det skulle satts på ett nytt i september
*Såg mej tillbringa resterande dag i häktet och blev iskall*
-Eh, det vet jag inte, det är inte min bil *Skylla bort sej brukar ju funka*
-Du kan åka och parkera så kollar jag upp om bilen är skattad undertiden, ses vid min bil
-Okej.... *kastade mej på telefonen och ringde Christopher och sa att han faaan skule få betala bötern!* Går till polisbilen och väntar mej bojjor...
-Det var grönt, den är betald... det var ett par förelägganden som skulle vara ordnade tills i april bara...
*Förelägganden?!*
-Eh, okej... måste ha tappat skattemärket någonstans på vägen...
-Det är lungt, ha en bra dag
-Du mä!

Till saken hör att jag vet exakt vart skattemärket ligger hemma i en låda, varför har det inte kommit på plats sedan september?!? Gah! Böter får man tydligen inte längre för det och förelägganden är tydligen 2:or på besiktningen...
Polisen har verkligen varit på mej på sistonde och jag börjar bli en van blåsare, dock kollade han inte körkortet, man behöver kanske inte ha det i Härnösand?

Inga kommentarer: