måndag 30 mars 2009

Nu är jag arg igen...

Den 13:e fabruari fick jag (eller ok, köpte vi) en ny soffa, och dröm om min lycka! Den marinblåa skinnsoffan finns dock kvar men den står på övervåningen så jag slipper se den hela dagarna...

Nåväl, ny soffa var det! Nu ca: 1½ månad senare är den sabbad, såklart! Men jag har inte haft sönder den utan det har den gjort själv, armstöden har sackat ihop och ja, det har väl egentligen hela soffgruppen gjort...
Detta upptäckte vi för över tre veckor sedan så jag ringde såklart affären för att klaga, vad får jag till svar? INGET! En butik som inte svarar i telefonen på en vecka, det är väl lite skummt?
Men skam den som ger sej, jag skrev ett lååååångt och om jag får säga det själv ett ganska trevligt mail efter omständigheterna, så vad får jag för svar? INGET!
Men skam skam på den som ger sej, jag åkte dit (i Sundsvall), parkerade bilden och traskade in, eller nej nu ljög jag, inte in, för det gick inte att komma in för dom hade stängt pga att de var ute och levererade!!!?
Men skam skam skam den som ger sej, på dörren fanns ett mobilnummer att ringa, så jag ringde såklart, och vad fick jag för svar? INGET! Mobiljäveln var inte ens påslagen!

Så i lördags var vi upp till sundsvall en sväng så jag tänkte passa på att gå in igen, men tror ni det gick? Neeeeeeeeeee, för dom hade stängt pga leverans!!!
Igår åkte jag upp till härnösand för en innevecka, åkte förbi igen mest av nyfikenhet, och ja, det var stängt pga leverans....
Hur faaan kan man ha så mycket att leverera när man inte svarar varken i telefon eller på mail, och dessutom inte har butiken öppen??

Antar att det är bluff och båg som äger butiken och efter att jag ringt både på mobilnummret och det vanliga nummret hela dagen idag så skiter jag i saken och lämnar härmed vidare ärendet till allmänna reklamationsnämnden... !!

Vad fasen är det som gör att inget jag köper fungerar? Ger mej fan på att butikfan har konkat, då läre man ju inte få tillbaka en krona!

Urk!!!

1 kommentar:

Jenny B sa...

Tyckte den knakade ytterst misstänksamt! Ge inte upp!