onsdag 9 september 2009

Fiskänka :)

Nu har jag varit på intervjun, eller ja, intervjuerna 3x30 minuter med rektor, arbetslag och fackliga ombud... Jag vågar inte spekulera i hur det gick, det återstår helt enkelt att se :)

Nu sitter jag och finslipar det sista inför mina första intevju som ska göras imorgon och Christopher har åkt och fiskat, något jag tydligen motsatt mej emot i sömnen eller så, såhär lät det iaf när han började plocka undan middagen:
Jag: - Är det okej att jag fortsätter äta fast du plockar av?
Christopher: "Javisst, gör det du, men jag hinner inte sällskapa, jag ska åka och fiska.. Du vet grabbarna ville att jag skulle följa med, har ju inte fiskat nåt i år, och så var det längesen vi ungick lite på tu man hand också, så fråga dom om jag ville följa med så då tänkte jag att jag skulle passa på nu när jag ändå inte har nå grejer hemma för att snickra, tänkte alltså att jag skulle haka på å fiska lite nu ikväll då, nu..."
-Men snälla människa andas...
"Ja, nu tycker väl du att jag lämnar dej ensam hela kvällen, fast faktiskt så träffas vi ju nästan jämt nu för tiden, det var länge sen jag gjorde nåt med grabbarna bara nu..."
Observera gärna att jag inte sagt ett ord medan han förklarar sej och lägger ord i munnen på mej...
-Snälla Christopher åk och fiska!
"Ja, jag tänkte det... är det okej?"
-Varför skulle det inte vara det?
"ne..."

Så nu har jag hela kvällen för mej själv, tillsammans med Jan Trost "Kvalitativa intervjuer"

Hej!

Inga kommentarer: