onsdag 30 september 2009

Irri...

Det är tydligt att fröken röd är på ingång för oj så irriterad och frustrerad jag känner mej, dessutom är jag i härnösand utan någon (christopher) att ta ut det över...

1) Människor som packar ihop 5 minuter innen föreläsningen är slut... jävligt jobbigt prasslande och tisslande helt utan anledning, Ihopplockandet går 100 ggr snabbare efter föreläsningens slut eftersom allt inte måste smyyygas ihop då... Gah!

2) Medmänniskor i trafiken! Det är ett trafikljus som är trasigt här mitt i "centrum" och då tillämpar iaf jag högerregeln, men det är det tydligen bara jag som gör!

3) Poker på facebook, skitkul och något jag fördriver allt för mycket viktig tid till, men idioterna som höjer potten till 12000 innan man fått se floppen? Rivern? eller vad det nu heter, de första korten så att säga... Fan va arg jag blir!

4) överdrivna naturälskare/djurälskare! Idag på föreläsningen pratade vi bla om olika syner och en fråga var : Om du kommer till en trafikolycka med en bil innehållande en människa och en hund som kört in i en älg och en varg samtidigt, vem räddar du?
-Nja, det beror väl på vem som har störst chans att överleva, om någon är utom hopp så tar man ju en annan...
-Jag tror jag skulle välja vargen, dom är ju trotts allt utrotningshotade...
SKITSNACK! för helvete, vem som helst skulle väl satsa på människan eller? Och skulle älgen vara i gott skick skulle jag ta hem den och bjuda på fest!

5) Medmänniskor i trafiken! Det borde fan vara lika höga böter på att köra för sakta som att köra för fort!

Listan kan göras oändlig...

I övrigt så var Christopher och köpte ny bil igår, en 745:a eller nåt och han är skitlycklig! "Fattar du hur mycket man kan lasta i den här va??" "Att vi inte köpt en sånhär tidigare!" "Värsta racersätet på passagerarsidan oxå" :D
Ja, jag förstår att man kan lasta mer i den än i passaten eftersom det är en kombi, vi har inte köpt någon tidigare för att vi inte haft något akut behov av bil tidigare och racersätet är ett handikappanpassat säte för den som suttit där tidigare är farlamad i benen...

Imorgon åker jag hem iaf, och på fredag drar Christopher till helsingfors, vad ska jag göra i helgen då? Dricka vin och skriva uppsats med Bosse och Klasse :)

Inga kommentarer: