fredag 4 september 2009

Grissjukan

Tänk att det ska vara så svårt för lärare att avvara 1 timme för att låta mej göra en intervju!!!
En timme av deras liv är allt jag begär, om dom har sett filmen "Låt den rätte komma in" så ha de slösat 1½ timme, ger dom mej en timme så har dom iaf gjort lite nytta!
Tre lärare har jag fått att ställa upp, TRE, vad är det att komma med, jag behöver minst fem! Hela veckan har jag sutttit och ringt och jag behöver göra intervjuerna nästa vecka! :/
Nåväl, hittils har jag skrivit 7 sidor, SJU! Sju sidor skulle jag kunna blogga på en timme, men det är inte så lätt när man måste ha vertenskapliga bevis för det man skriver, det har jag sällan här ;)

Svininfluensan då? Ska vi snacka lite om den?
Vad tror vi? Är det nya pesten?
Jag vet fan inte vad jag tror, två dödsoffer har den tagit i Sverige hittills, hur många har dött av getingstick i år?
Nu är det tydligen en skola i Västerås som kanske måste stänga då hälften av eleverna har insjuknat, två har konstateras ha grissjukan, det låter ju inget vidare...
Vaccin kommer, men kommer man att få det? och kommer man hinna få det? Ska man ta det om man blir erbjuden?
Antagligen kommer man få det, antagligen kommer man få det försent och självklart kommer jag att ta det om jag blir erbjuden! Varför skulle jag inte ta det? Man har ju vaccinerats mot influensan i flera år, och åker man utomlands vaccinerar man sej för hepatit, och stelkramp är jag vaccinerad mot... jag förstår inte skepsismen(?)
Chrille har jag inte hört ifrån på ett par dagar, han var förkyld sist jag pratade med han, kanske man borde ringa upp och kolla om det vuxit ut något tryne på honom...
Jag har ju ett emunförsvar lika stort som hitlers empati så jag vet att jag kommer åka dit, nyser grannen får jag feber en vecka, men dö? Det hade jag inte tänkt, absolut inte om jag hinner färdigt med examensarbetet, då ska jag fan ha min examen!

Just ja, examensarbete var det...

1 kommentar:

nurse ak sa...

åh. låt den rätte komma in kan vara den sämta filmen i världshistorien. Och vill du ha ett professionellt men ändå mycket ovetenskapligt tyckande så är det nästa influensa, dvs den muterade varianten av denna som kan blir irktigt farlig. Dessutom är vaccinet helt nytt och otestat. så vem vet, man kanske dör av det med. men å andra sidan. dö ska man ju göra oavsett. Hörs!