fredag 11 september 2009

förbannaaaaaaaaaaaaat!

Fredag, skitfredag...
Fick faktiskt hör å höpna komma på hälsocentralen igår, skulle komma in med ett prov klockan 13. Så klockan 13 struttade jag in dit med en liten burk
"Hej hej, här kommer jag med lite kissilikiss" Men allvarligt, vad ska man säga då?
-Ja, så bra :) Sitt ner så ska vi ta proverna direkt
Stt i en sådär 5 minuter så kom hon och gav mej ett papper som visade att jag hade förhöjda värden av vita någonting så jag skulle få prata med en sköterska, läkare träffar man tydligen inte längre...
-Du kan sätta dej och vänta vid stolarna där borta...
Sagt och gjort, det fann fyra stolar två vid ett bord och två vid väggen... Jag satte mej vid ett bord och bläddrade lite i brochyrer... och jag väntade och väntade, klockan 14.15 hade jag en intervju att genomföra så när klockan blev 14 så var jag tvungen att ifrågasätta mitt väntande... Fick tag i en sjuksyrra som rännt förbi ett par gånger och letat en nyckel och frågade henne:
"Ursäkta mej men har du tid med mej?"
-Va? Jahaaaaaaaaaa, väntar du på mej, jag trodde du satt och fyllde i receptförnyelse, dom som ska till mej brukar sitta på de andra stolarna :)
"Eh, jaha, jag blev bara tillsagd att sätta mej här och vänta, visste inte att stolsvalet var så viktigt"
-Men kom med mej ska vi titta... ... ...Ja, jag sätter en odling på dina prover så får vi se vad dom visar imorgon, du kan ringa på förmiddagen...
"Är det allt?"
Tydligen var det allt, jag hade alltså suttit och väntat i 45 minuter för att få höra att jag skulle ringa upp idag!? Ska det verkligen vara så?! Va? Det hade väl uskan lika gärna berättat för mej eller? Någon hjälp fick jag alltså inte mer än rådet att jag skulle dricka mycket, no shit? Jag har haft ett antal uvi'n så jag har hinkat ett antal liter både tranbärsjuice, citronvatten samt knaprat tranbärstabletter... Om dom tom. ger mej en tid att komma så kan dom väl försöka att hjälpa mej den tiden oxå, till saken hör att det var helt tomt i väntrummet, under timmen jag var där så jag inte till en enda patient! Utan alla verkade yra runt och leta nån jävla nyckel!

Inatt satt jag på toa och grät mellan 03.15 och 04.50 för det gjorde så förbannat ont, fick ta en handuk och blöota kallt och lägga som omslag för jag trodde jag skulle brinna upp, allvarligt?! Ska det vara så?! Nu ska dom ringa upp ring 10.30 iaf och fan ta dom om jag inte får tabletter! Jag har en uppsats att skriva, snart även ett jobb och jag har inte tid att inte få sova!

Fortfarande ARG!

2 kommentarer:

Liv sa...

Men! Vad är det för jävla skit jag hör. Tycker väldigt, väldigt synd om dig. Hoppas att du har fått något nu så du kan få må bättre snart.

Paulina sa...

Tack Liv, sympati är alltid trevligt ;) Nu har jag efter ett på extra om och men fått lite piller så jag mår bättre nu :)