fredag 15 juni 2012

9 år sen!?

Jaha, fick precis en käftsmäll som talade om att det är 9 (!!!) år sen jag tog studenten! ) år är ju skitlänge! Man skulle ju nästan kunna tro att jag är gammal!

Vad har man sysslat med sen dess då?
Ja, första sommaren jobbade jag på tryggebo och festade mest hela tiden- som det ska vara :)
På hösten flyttade jag till Stockholm. Jobbade på donken och festade vidare.
Sommaren därpå flyttade jag hem igen och drog till Mallis på bartenderutbildning, sen bodde jag hemma ett år och flyttade sedan tillbaka till Sthlm.
I Sthlm jobbade jag på dagis drygt 8 månader innan jag började plugga.
1½ år in i studierna flyttade jag ihop med Christopher i Hudik igen och fortsatte utbildningen på distans.
När vi hade bott ihop knappt ett år köpte vi huset som vi började tokrenovera direkt.
Ett år efter att vi köpt huset fick jag min examen och jobbade på Mo, vi renoverade fortfarande (som vi gör även nu). Sen blev jag med barn och var det i 9 månader (ja, faktiskt).
Nu är Olle snart 1½ år och jag har äntligen fått en fast tjänst som jag kliver på i höst! :)

Jo, man har nog hunnit med en del... Men ändå, NIO år?!

Imorgon ska jag och Olle åka till birsta, vi tar med oss farmor oxå och håller tummarna för att Olle är på gå i affärer-humör ;)

1 kommentar:

Åsa sa...

Haha, ja du börjar verkligen bli gammal! :P