tisdag 19 juni 2012

Höns-pappa?

Eller vad det nu blir, tupp-pappa kanske? Nåväl, min pappa är en sån, men var det destomer när jag var liten faktiskt ;)
Det "värsta" han gjorde ska jag berätta nu, eftersom det tycks förfölja mej i all evighet.
När vi flyttade till stan från Rogsta började jag på Åviks dagis (ja, på den tiden fick det faktiskt heta dagis), men jag blev inte långvarig där. När jag hade skolats in och gått ett par veckor kom pappa och skulle hämta hem mej efter jobbet som vanligt, en av fröknarna tog honom åt sidan och berättade att en annan flicka hade bitit mej i ryggen under dagen så att jag hade ett märke i ryggen. (Nu börjar det kännas som att jag kanske skrivit om det förr, nåväl- sluta läs isf). Detta resulterade i ett utbrott från pappas sida och han packade ihop mina saker och sen fick jag inte gå tillbaka dit för honom. Han kom hem och slängde mina moccasiner på bordet och sa "Nu har Lina slutat på dagis". Dröm om mammas förvåning... Herregud! Ungar bits! Men jag fick tillbringa några månader på pappas jobb innan jag fick en ny dagisplats.
Till poängen? När jag började på Håstaskolan HT-10 möttes jag av den fröken som back in the days skolat on mej på Åvik. Idag när jag och Olle var på "I ur och skur" möttes vi av en annan av fröknarna där. Jag gick inte länge på Åvik, men tydligen blev jag väl ihågkommen iaf ;)

Olle verkade trivas fint idag iaf, som väntat och jag oroar mej inte ett dugg inför inskolningen. Han fick ett nytt sår i pannan oxå- Tur att det inte var morfar som var där med honom för då hade han väl knappats fått återvända ;)

Nu bakar jag tårtbottnar för fulla muggar, havrekakor och en sockerkaka blev det oxå, men resten tror jag faktiskt att jag köper färdigt! Olle sover och jag borde verkligen passa på och städa, men det känns så trist att städa mitt på dagen eftersom jag vet att Olle kommer stöka till igen ändå innan nattningen så jag tror jag skjuter på all städning tills ikväll. Skjuta upp är ju lite min grej när det handlar om städning :)

Inga kommentarer: