lördag 30 juni 2012

30/6 dagen jag sov till 10.20!

Varje år är det samma sak. Pollensäsongen börjar och jag känner ingenting... Juni kommer och jag känner fortfarande inget, kanske jag vuxit ifrån allergin? Så kommer midsommar och helvetet bryter lös! Björk får blomma bäst det vill för min del, men gräs är det vidrigaste jag vet! Just nu nyser jag 28 gånger i minuten (jag räknade faktiskt till det igår) ögonen rinner och näsan fylls med kli och snor. De senaste två nätterna har jag sovit som en jävla kratta eftersom täppan blir värre när jag ligger ner och jag då får värk i öronen. Idag vaknade jag dock 10.20 så jag har sovit några timmar faktiskt. Det som retar mej nu är att Christopher tycker att jag borde vara världens lyckligaste som fått sovmorgon... Gah! Christopher tror ju nämligen att gräsallergi är en myt som egentligen inte finns utan han tror att jag blir lite småförkyld samma tid år efter år. Var på apoteket igår iaf och laddade upp med massa gosaker som jag ghoppas ska hjälpa.

Ikväll vankas grillning i goda vänners lag och jag ska erkänna att det känns helt okej att det regnar eftersom det hjälper mej i allergin :) Olle ska som jag skrivit tidigare sova hos morfar och jag håller tummarna för att han kommer att somna lika snabbt och gott som han gjort de senaste kvällarna :)

Inga kommentarer: