onsdag 27 maj 2009

Hjälp!

Nu behöver jag hjälp på riktigt... och jag förlitar mej på den lilla skara som läser bloggen, så här ligger det till:
Sommarjobb är något jag saknat, och slutligen förlikat mej med att bli utan. Planen var att jag skulle vara ledig hela sommaren och fokusera på renoveringsobjektet vi bor i. Christopher är ledig fyra veckor med start 15/6 och då drar vi igång på riktigt! Jag hade tänkte att tim.vikariera på förskolorna här i krokarna och på så sätt få in pengar till räkningarna och sen leva fattigt resten av tiden... och det kändes helt okej, tills idag!
Idag pratade jag med föreståndaren på fredens kulle (älderboende) och hon erbjöd ett 100% vikariat hela sommaren! 100% eller inget!

För och nackdelar:
Fördelar med 100% = Pengar!!!
Nackdelar= Jag kommer få slita ihjäl mej både hemma och på jobbet. Förskolorna kommer inte att ringa och det är ju faktiskt där jag vill vara. Jag kommer att vara schemalagd och därmed inte vara ledig när det händer roliga saker. Det är rätt trist att jobba inom vården. Jag kommer absolut inte få tid att börja läsa in mej på ämnet inför examensarbetet i höst...

Ja, listan med nackdelarna blev lång, med fördelen väger jäkligt tungt... Vad göra?!
Föreståndaren skulle kolla upp om det fanns någon kortare period att jobba, 4 veckor heltid skulle jag ju kunna palla, bara det inte blir precis samtidigt som Christopher har semester...
Uch, varför ringde jag!? Jag ville ju ha en nattjänst/ 50% dagtjänst, men några sådana hade hon inte och nu står jag i valet och kvalet och jag måste bestämma mej snabbt! HJÄLP!!!

Nu måste jag skriva klart den individuella uppgiften så jag får sommalov snart... somarlov(?)

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag skulle nog tänka pengar...Studenter som vi är, så är ju det faktiskt en bristvara. Problemet är ju det lilla projektet ni har startat med huset, men skulle det inte vara skönt att få dra in lite pengar för en gång skull?