måndag 25 maj 2009

I´m back!!

Borta bra men hemma bäst? Tja, det är möjligt men oj va skönt det var att komma bort en helg!
Kom ner på onsdagkväll/natt och slocknade direkt...

På torsdagmorgon drog Christopher och Macke till tyskland så jag och Madde fick en tjejdag, mycket trevligt shopping shopping shopping var det som hägrade, började på en outlet i kungsbacka (tror jag det var) men det var för dyrt för oss trots outletpriserna så vi drog vidare till ett annat köpcenter, men jag hittade ta mej tusan ingenting... varför är det så? När man har pengar och fååår shoppa så finns det inget, jag fick kämpa hårt för att bränna 500 spänn :O På kvällen gick vi ut och käka och avslutade i "granngårn" med lite alkoholhaltiga drycker tills dess att grabbarna kom hem och hämtade upp och nattade oss...

Fredagen tillbringades i Göteborgs innerstad, uch ingen fin stad det där måste jag säga, trång och skitig, nä inget för mej. Och vårt stora misstag var ju att ta med oss grabbarna! Shit, vi hann verkligen inte parkera innan de började gnälla och ville åka på biltema istället.
Knappt två timmar lyckades vi hålla dem i hyffsat shack så att vi fick titta lite men det var gnäll heeela tiden:
"Men åh, det är ju samma kläder i alla affärer..."
-Titta på kläder ni oxå då, ni behöver faktiskt det!
"Meeeen, det finns ju inga killkläder........."
-Gå till en killaffär!
"Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, vart finns det då?"
"Va!? Ska du prova byxorna?!! Det är ju köööö till provhytten!"
"Måste du verkligen köpa den där, då måste du ju stå i kö..."
"Suck, stånk, stön, suck..."
-Titta här finns det fina skjortor till er, köp en varsin vettja
"Ah, då tar jag den här"
-prova kanske?
"Mä, du ser väl att jag kan ha den?"
-Okej, gå och köp den då...
-Kommer du tillbaka utan påse? Vart är skjortan?
"Det var tre före mej i kön så jag orka inte"
-För helvete!
"Suck, stånk, stön, suck"
Och så fort vi kom in i en affär ställde de sej mot en pelare och väääänta och väääänta och väääääänta, de tre minuter det tog att scanna butiken....
"När vi kommer till biltema ska vi gå och vrida och vända på varenda pinal i tre timmar!"
För det gjorde ju vi...tydligen...

Efter att vi kämpat på i 1 timme och 40 minuter gav vi upp och återgick till bilen... Nu hade jag lyckats handla för 500 kronor, 1000 allt som allt, vad fan är det att komma med när man är på shoppingsemester?

Nåväl, när vi kom till Biltema lyckades jag och Madde skymta en galleria 500 meter bort så jag lurade av Christopher bilnycklarna och vi for dit, eftersom killarna skulle tillbringa tre timmar på biltema kunde vi lika gärna fara dit. Väl på plats hittade vi Cubus och lyckan var gjord, men jag hittade inget till mej själv, däremot hittade jag en tröja och en skjorta till Christopher som jag köpte och slog in i paket (Gulligt tänkte jag eftersom han var så grinig). Efter 15 minuter ringer Christopher och undrar vart fan vi håller hus eftersom d tydligen var färdiga så det var bara att snabbt återvända:
"Vart tog ni vägen då?"
-Vi åkte till gallerian eftersom vi skulla vara här i tre timmar....
"Ah, sjyst att vi fick vänta på er hela dan (1,40 h) så kan inte ni vänta på oss..."
-Tänkte att ni kanske inte ville ha oss med suckande och stönande på biltema
"Tänk om jag hade hittat nåt som du behövde se då?"
-Gjorde du det?
"näe, vad skulle det va?"
-Suck...
"Såhär snabbt går det för killar att handla"
Jag gav upp diskussionen där... Och gav Christopher presenterna:
-Titta vad jag köpt till dej :)
Christopher öppnade kartongerna...Första var en långärmad t-shirt
"Jag tycker ju inte om långarmade tröjor har jag ju sagt...."
Och sen öppnade han skjortan:
"Jag har ju redan en sån här..."
Jag vet fortfarande inte vilken skjorta han tyckte dem påminde om men tydligen var det nån... Alltid lika tacksam min kära Christopher :)

Efter biltema åkte vi hem, grillade och killarna fick sina efterlängtade öl, sen spelade vi spel och slocknade...

Lördagen gav vi upp tanken på shopping och satt i solen och jäste istället *Gött*, och killarna drack förståss öl, det måste man tydligen göra om det är soligt och öl finns tillgängligt...
På kvällen åkte vi in på liseberg, jag åkte lisebergsbanan grät och hade dödsångest, sen gick jag spökhuset oxå men hade ett gäng fjortisar bakom mej som jag blev räddast för.
Hittade slutligen en uteservering där jag beställde in kvällens första drink och kände att livet lekte, men då var klockan 22.00 och killarna började bli bakfulla så istället för att dricka mer och gå ut på krogen fick vi snällt åka hem och natta dom... Shit vad livet vore enkelt utan killar, är det för sent att bli flata?

Aja, detta blev ju en novell, och till dej som läste hela kan jag bara säga: Grattis, du har vunnit en uppblåsbar brödrost!

4 kommentarer:

äkäj sa...

den ser jag framemot!:)

Liv sa...

vi får en varsin =)

Paulina sa...

Herre guuud, har ni inget bättre för er? :P

Elin Ek sa...

Klart som fan att man inte har något bättre för sig, jag jobbar ju :P
Fast nu har jag helg om 10 minuter...