tisdag 14 juli 2009

Arrrrrrrrrrg....

Fy fan i satans helvetes jävla förbannade skit!!!
Om någon som läser denna blogg och är dum nog att fundra på att köpa hus så säger jag en sak, gör det inte! Och om ni är så dumma att ni inte tar mitt råd så köp ett fönsterlöst hus!!! Även om ni tycker att ni är smarta och köper/bygger med nya fönster så kommer det att komma en tid då ni måste renovera/måla skiten... Så gör det inte!!!
Jag har hittills fixat fyra fönster och det är klart att jag inte lagt ner hela sommaren på det med det har allt blivit några timmar... såhär är det:

Du tar ut fönstrer, så skrapar det, du slipar det... Du oljar, låter det torka 6 timmar, du grundmålar, låter det torka 8 timmar (observera nu att fönster har två sidor och du kan inte göra båda samtidigt eftersom det måste ligga på ena sidan...) Du blir ivrig och vänder fönstret och målar efter endast 7,5 timmar... Nu har du grundat klart, nu ska fönstren kittas, och det ska torka... Nu tycker du att du är lite fiffig och vänder fönstret för att måla och vad ser du?! Jo, det var inte helt torrt när du vände förra gången så nu har färgen kladdat ihop sej och försvunnit på vissa fläckar, så du får grunda igen... och samma sak händer med nästa sida... Nu tänker du att "nu jävlar ska det få torka sej torrare än brödbiten längst in i skafferiet"... Omgivningen kommer härmed börja anse att du är lat som bara låter fönstren ligga, men du står på dej, till ingen nytta! För när färgen ska på nästa vända händer samma jävla sak igen... Färgen torkar aldrig! ALDRIG!
Lägg till att du har ett garage utan plats och du bor i sverige så att du aldrig kan veta när det ska regna nästa gång, men det blir troligen innan färgern torkat, eftersom det aldrig ALDRIG torkar!

Nu kommer Christopher snart hem oxå och då kommer han att undra varför jag inte gjort någon mat, då kommer jag antagligen brytaihop och grina en skvätt och söka sympati... Vad kommer han då att göra? Jo han kommer att säga "Jag sa ju åt dej att göra iordning ett rum i källaren" vilket kommer få mej att koka över av ilska eftersom jag inte har någon lust att bosätta mej isolerat i källaren hela sommaren... Sen kommer jag arg som ett bi kokka makaroner och steka på ett par korvar, duka och smälla i lådorna som inte går att smälla eftersom vi har låddämpare! Matlust kommer jag inte ha, eventuellt kommer jag att sitta och peta i maten och tänka på hur otroligt dum och egenkär Christopher är alternativt sätter jag mej framför tv:n och tänker samma tankar... Vi får se hur det blir!

1 kommentar:

Emma sa...

SUCK! :O Vad jobbigt! :(