fredag 31 juli 2009

Ojojoj...

Vad jag inte uppdaterar nu för tiden, men det är ju min blogg så jag bestämmer själv när jag vill uppdatera den, och det vill jag nu... Inte för att det hänt nåt spännande utan för att jag har sjukt tråkigt...

Till att börja med kan jag lugna ner alla som avskräcktes från att köpa hus med fönster som jag skrev om i ett tidigare inlägg, det är inte så farligt, försökt inte göra som proffsen bara... Skrapa, kitta och måla skiten på plats, då går det riktigt bra och det är nästan lite tillfredsställande ;)

I tisdags gjorde jag en rätt trevlig sak, har ni sett filmen "Yes man" med Jim Carry (stavas?) Den går ut på att alltid säga ja i korthet... Jag satt i min ensamhet och tänkte på hur smarrigt det vore med ett glas vin, och va trevligt det skulle va å gå på Sigge... Så som en skänk från ovan fick jag ett medelande på ansiktsboken från en tjej jag gick på gymnasiet med, Malin "Kom hit på förfest"... Jag och malin har inte umgåts sen gymnasiet, skulle jag åka dit? tänk om jag inte känner någon? blir inte det konstigt? Men då tänkte jag, YES! och jag gjorde det och oj va trevligt det var både på förfesten och på Sigge, en kanonkväll som slutade hemma runt 3.30, trevligt serru... :)

Idag har jag varit in till optikern och bytt ett par glasögon, köpte två par varpå det ena inte alls kändes rätt så idag bytte jag det, vilket påminner mej om att jag inte lagt ut någon bild på nya brillorna, ska fixa det! Sen va jag ner på möljen på nya inredningsbutiken och shoppade loss med ett pressentkort jag fick i födelsedagspresent, Tack igen MAdde, Macke, Fredrik och Sandra! Galet mycket fina saker fanns det där och jag gick loss och köpte, ljuslyktor, ett hjärta att hänga i fönstret i vårat blivande sovrum på övervåningen samt en WELCOME-skylt... Vill ni se bilder? Jag har inga... :P

Ikväll ska vi till Borkabryggan med båten, äta och dricka gott, lyssna på Perrock och slagga i båten... och vädergudarna verkar faktiskt vara på min sida (peppar peppar)

Sen har vi ju Klasse, Klasse 9 veckor flyttade in i måndags, Bosse är måttligt imponerad och Christopher är frälst, oväntat!
Han är iaf sjukt söt (såklart) och han är verkligen en bäbis, leker med allt som möjligtvis kan tänkas ge ifrån sej ett ljud, klättrar på allt och slocknar tvärt mitt i vad han än sysslar med :)

Ne, nu ska jag måla lite innan jag gör helg... Eller inte riktigt än, måste ju faktiskt Gratta Emma Och Joel som äntligen (13 dagar över tiden) fått lilla Viggo att titta ut, massa grattis till er!

Inga kommentarer: