fredag 17 juli 2009

Hopp!

Ja, nu känner jag visst hopp igen faktiskt, tack för alla snälla ord som kommit vis SMS, det värmer faktiskt... Fönstren ska bli klara men jag har sänkt ribban brutalt, tänker skrapa och måla resterande på plats :) Och dem som vågar kan ju prova klaga :P
Nu har jag kört en sådär 100 lass på tippen, alldeles ensam och det är faktiskt ganska bra gjort, kvinnor kan! :)
Igår när jag kom med ett lass så kom det fram en gubbe när jag stod och bråkade med spännbanden:
Gubben: Men jänta då, är du här alldeles ensammen?
Jag: Ja, det är jag... *tänkte att nu kanske jag får hjälp*
Gubben: Ojojoj, tänk så tiderna förändras *hoppa in i bilen och for*
Även om han inte hjälpte till så fick jag på något vis en kick, shit, gubben blev ju impad :D
Idag kom grannen över och bjöd in till grillning ikväll och då sa även han att han var impad för att jag tog tag i saker och ting och va så duktig, då växte jag ytterligare... Ibland är det roligt att vara jag :)
Va på tippen imorse en sväng, och inte för att jag ska ha hjälp för att jag är tjej, men jag hade fan både det största och det tyngsta lasset, fick jag hjälp? Näe, killen som jobbade hjälpte gubben brevid istället, som hade endast ett par påsar i skuffen! Och sen stod han och shitchattade lite med en annan en så där 15 minuter, det sista jag hade på vagnen var ett par el-kablar som jag inte visst vart jag skulle lägga så jag frågade killen, som svar fick jag : Jag kan ta dom där ja, så att du kommer härifrån någon gång! :O Eh, what?! Men jag sa inget utan sträckte lite ytterligare på mej och åkte... Jag KAN, ENSAM!! :D

Idag är humöret och självförtroendet faktiskt på topp, jag har gjort mycket nytta de senaste två dagarna faktiskt... och ikväll ska vi till grannen och grilla och dricka vin! :)
TOmten ser fortfarande ut som skit, men det är liiite bättre iaf, och det är MIN förtjänst :)

Tjing!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Läste först nu förra inlägget och jag känner så väl igen mig. Av nån anledning räknas inte "markservicen" lika mycket i ett bygge. Plus att det finns många saker som dom inte vill att man ska göra för att det är för tungt/svårt/knepigt eller görs snabbare av andra. Men aldrig att folk blir nöjda...
Jag tycker du är duktig iaf.

Madde sa...

Västgötaborna är jävligt impade av dej i alla fall!!! Du är duktig du!!! :)
sen är de ju ett jävla problem att vara kvinna och beblanda sej med husrenovering och byggande för ingen tror ju att man kan nåt! tro mej... vet hur du känner dej... sist var de en gubbe här som sa till Mackan att fönsterfodret inne blev jättebra och att han var en "redig karl"... sen att de var JAG som fräste dem , satte upp dem och målade dem 5 GÅNGER!!!! hör nog inte till saken.... :)
kram ps. snart ses vi!