tisdag 7 juli 2009

Klasse!

I slutet av Juli flyttar Klasse in hos oss, Klasse är svart med vita tassar och en vit skarf under hakan, antagligen kommer han att bli lite långhårig och "Fluffig" som Christopher kallar det, även om Christopher aaaabsolut inte vill ha något mer Katt, å andra sidan ville han ju inte ha Bosse heller och det vet vi ju hur det ligger till med nu ;)

Annars så snickras det för fullt, nu har även jag jobbat upp mej och blivit betrodd med snickrandet, spikar både läkt och panel *klappar mej själv på axeln och är lite mallig* Idag var mitt främsta uppdrag att kapa panelen i olika längder, och det gick bra... tills...
Jag: Ska jag göra något? Ska jag kapa panel? eller ska jag kanske åka in och köpa pressenning ifall det kommer regn? Du måste ju säga vad jag ska göra om jag ska hjälpa till.... hoho??
Christopher: Du kan kapa långa nu, gör dem 2,30 (eller vad det nu var)
Jag: Okej...
Går och ställer in kapen och kommer på att jag vet ju inte hur många han ska ha, så jag återgår till ställningen för att fråga...
Jag: Du...
Hallå??
Christopher? Hur många ska du ha då?
Christopher: Inte vet jag, 40 eller nåt...
Okej, 40... ställer mej vid kapen, tar av mej till linne, drar på handskarna och känner mej händig som fan... kapar ett bra tag, och kapar en sådär 40 plankor, nöjd börjar jag kånka all panel till väggen där de ska upp...
Jag: Här kommer jag med lite plankor!!
Utan svar går jag och hämtar nästa hög...
Jag: Och här kommer ännufler...
Christopher med stora ögon: Hur många har du kapat egentligen?!?
Jag: 40 *skitstolt*
Christopher: Va? Vi ska ju ha typ 15... *suck suck suck*
Men för helvete! Säger han 40 så gör jag ju såklart 40, även om jag redan från början misstänkte att han gav ett oigenomtänkt svar bara för att bli av med mej, tji fick man för att man försökte hjälpa till då...
Efter den lilla fadäsen valde jag att åka och köpa pressenning istället :)

Och nu ska jag göra mat :)
Hej!

1 kommentar:

Madde sa...

Hej! Sitter och dricker morgonkaffet, läser din blogg högt för Mackan och vi skrattar som fan!
Du e så jävla rolig! :)
Men va fint huset blir! Man kan ju inte fatta att de är samma crib!!!!
Byta karriär å bli extreme makeover istället kanske?!
Skitsnyggt blir de i alla fall!
Hälsa Palmen från oss oxå!
Kram Madde och Marcus