onsdag 8 juli 2009

Hur är det möjligt?

ja, det har jag frågat mej gång på gång...
Hade inte tänkt att skriva mer idag, men när Christopher blev utringd på traktorskruvning av sin låtsatchef tänkte jag försöka hålla mej uppe en stund till...

Och jag tänker vara gnällig, så om du är en muntergök så bör du inte läsa, jag kan lätt dra med dej ner i skiten...

Jag är nämligen sååååå snuvig! Vet att jag gnällt tidigare, men jag förstår verkligen inte! I ta mej fan två veckor har jag låtit som , tja, vad vet jag... jag har väl mest låtit...illa!
Jag är så tjock i näsan att du inte skulle kunna få in en fiskelina i den en gång, samtidigt så forsar det konstant genomskinlig "vätska" ur den, och jag snyter, fräset, nyser, snyter och fräser, ändock är den alltid fullare än bajamajorna på en festival!
Vart kommer allt ifrån?! Och vart håller det hus i väntan på att få fylla min fräkniga näsa? Va? va? vaaa?!

Och tro inte att jag inte försökt göra något åt saken för det har jag! Min första tanke var förståss allergi, så jag knaprade Kestin- hjälpte inte, knaprade Clarityn (stavas?)- hjälpte Nada! Köpte nässpray, minns inte vad den hette, nåt på L var det- Hjälpte såklart inte.... Okej, förkylning tänkte jag och köpte "vanlig" förkylninsspray- hjälpte? Nej! Var ut till Kerstin och hon plockade fram naturapoteket, fick både tabletter och spray av henne- vilket självklart inte hjälpte...
Tänkte att jag skulle försöka dra nytta av sjukvården vi har i Sverige (inte för att det hjälpt tidigare men jag gjorde ett försök... Fick Tabletter utskrivna- Hjälpte det? Nej! Hade de gjort det hade jag inte gnällt nu.... Så här sitter jag, täppt och jävlig utan en tanke på att använda näsan till något annat än en tappkran! Dessutom är jag fattig! Hela min förbannade sommarbudget har gått åt pipan tack vare snuvan! Och jag är sjuuukt less! Sa jag det?

Googlade lite på "långvarig snuva" och kom fram till att jag nog har en inflamation i bihålorna, en bakteriell infektion i näsan, eller att jag har någon jäkla snuva som kallas Twar... eller att näsan min är överkänslig, att jag är allergisk (antagligen även det obotligt) eller att jag är på tjocken... Ja, det är vad jag har att välja på, obotligt verkar det ju vara iaf...

Och när jag pratade med syrran tidigare idag så kunde hon inte hålla sej för skratt, varför? är hon elak? Nej, för att det alltid är samma visa med mej... konstiga saker händer, och ingen kan förklara eller bota! Ja, så är det! Det är kul att vara Jag!

Ja, jag förstår väl vad ni tänker... "Va jäkla Pjålig hon är den där, har hon inget annat att gnälla över? Två veckor är väl inte länge..." "Var tacksam för vad du har istället... bla bla bla bajs!" Nej, jag är inte pjålig, och nej inget annat att gnälla över heller, och två veckor är en evighet! Och just nu är jag inte ett skit tacksam för vad jag har... För jag har SNUVA!

Tack för mej!

Inga kommentarer: