onsdag 8 juli 2009

Dagen:

Först vill jag bara säga att jag är väl medveten om särskrivningen i inlägget nedan, men jag orkar inte göra nåt åt saken, lev med det!
Idag har vi som vanligt bara snickrat, eller tja, inte jag, jag har fått den mycket ärofyllda uppgiften att vara hantlangare eftersom jag inte känner mej bekväm på höjder över 5 dm... Hantlangare är en förbannat trevlig uppgift, man står nedanför ställningen och väääntar, väntar, väntar, väntar, skickar upp en planka, väntar, väntar, väntar, väääntar, skickar upp en planka till, väntar, väntar, väntar, vääääntaaaaaaaaar... ni fattar, kanonkul!
Och ja, jag har knäppt lite kort oxå, och nej, jag orkar inte trycka i sladden och lägga in bilderna...

Svärmor kom förbi en sväng hon oxå och såg hur förskräckligt ont Christopher har i hela kroppen så hon gjorde slag i saken och åkte till stan och köpte en spikmatta! Till min stora lycka, och Christophers stora förtret :) Ska testa den efter kvällsysslorna :) Det är en Qi-matta som ska lösa spänningar, frigöra lyckohormoner och ge skönavslappning... Tydligen är det en matta som gör en mysigt nykär ;)

Mer då?
Jo, pappa kom förbi... när jag satt med en cigg i handen (jag är 25 år och tjuvröker, eftersom jag inte anser att jag röker påriktigt... Det blev en lite lusig spänning vill jag lova...
Pappa: Mä! Vad sitter du och gör?
Jag: Eum... ah, eh typ, öööö, ba... röker....
Pappa: Varför då?
Jag: Ööööööööööööö, asså, för att jag hade cigg hemma...ööööööööö...
Pappa: Korkat
Jag: ...
Men som sagt, jag anser inte att jag är någon rökare, bara för att jag röker... ne! Jag röker ju bara till och från juh... mest till, men ibland ifrån... Ah...

Ja, det var väl min dag det... nu väntar duchen och Qi :)

1 kommentar:

Åsa sa...

Freddan har också fått en spikmatta. Superskönt! Så nu har jag önskat mig en i julklapp... Lite tidigt för sånt kanske, men men.
Ses på fredag!