tisdag 14 juli 2009

Toppen!

Strålande sol, inte ett moln på himmlen, varm och skönt... så såg det ut här för 30 minuter sedan...
Greate tänkte jag oh bubbade fram fönstren från garaget där de fått lega och skämmts allt för länge. GJorde ordning arbetsbänk på gräsmattan, fixa fram färg och pensel och började måla... måla måla hela dan måla måla, det gillar jag... Och vad händer? Jo, när jag målat det som målas ska tar jag mej en titt uppåt... En välgömd sol och tjocka gråa moln på himmlen... kommer det regn nu tja, jag vet inte riktigt vad ska ska säga att jag gör, fäller några tårar är nog det mest troliga, eftersom regn nu kommer innebära att det i princip bara är att börja om, skrapa och måla... Och ja, nu kom första droppen! "Ta in fönstren igen då pucko!" Ja, det vore ju logiskt, om jag hade plats för dem, och en extrakropp så att jag kunde bära in dom utan att kladda ut all färg vilket skulle innebära samma sak som regn... Ne, det är nog bara till å springa ut och bygga ett tak... på nåt vis... Buhuuuu...

Inga kommentarer: