fredag 10 juli 2009

Så har jag gjort det igen...

Tackvare dagdrömmande och extrem ouppmärksamhet lyckades jag bli stoppad på gågatan inne i stan av ingen minde än en greenpeace-duuuude... Med sina dreadlooks i en stor knt och ett leende som inte gick av för hackor stoppade han mej...
GP: Hej! Är du medlem i greenpeace?
Jag: Ne, men jag misstänker att du är det(?) *Fiffig som gatan*
GP: Det har du rätt i, vet du att vi i västvärlden förstör vår planet... bla bla bla...100 000... bla bla om 10 år.... bla bla bl 25 miljoner... bla bla bla.... För en liten summa kan du hjälpa till... bla bla bla, vi är glad för varje medlem... bla bla bla....
Jag: Jag är verkligen ledsen men jag är för fattig och jag skänker redan "för mycket" pengar varje månad... *Försöker köra med ärliga kort*
GP: Jag förstår dej (förbannat, jag-förstår-dej-snacket!) men låt oss säga 50 kronor, en snabb fika/ den sista ölen på krogen/ 1½ sms om dagen... bla bla bla... Är du medlem i någon miljöorganisation?
Jag: Nej, jag skänker mest till svältande barn...
GP: I en bättre miljö överlever barnet lättare, det finns över "Siffra jag inte längre minns" klimatflyktingar världen över idag...
Jag: Shit, du är bra...
GP: Tack *enormt vitt leende* Så vad säger du? Vi har ett mycket förmånligt avtal, pengarna dras varje månad den 28:e och finns inga pengar på kontot dras inga den månaden...
Jag: Vart ska jag skriva under? (Bra avtal, vem har inte pengar på kontot den 28:e... den 23:e hade varit bättre...)

Jag vet att jag "beklagat" mej förr om att jag är en god människa som skänker bort studielånet, och nu gick jag på det igen... Jag är för god för att vara sann :)

Nu ska jag lägga mej framför Tv:n och vara nöjd över mej själv... Over...

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag fastnade också vid dom där idag. TVÅ gånger... Lyckades nästla mig ur det till slut. Önskar att jag hade svarat annorlunda på första frågan. Jag har lite dåligt samvete att jag inte gav med mig, men inser ändå att när jag känner mig redo att börja skänka bort mina småslantar, så kommer dom inte tacka nej... Ses snart!