måndag 8 februari 2010

Årets impulsköp!

Japp, för jag har köpt mej ett par längdskidor, så dä så! Och eftersom jag köpt dom måste jag ju åka på dom så idag efter jobbet snörade jag på mej pjäxorna,tog skidorna på axeln och traskade upp till slingan. Eftersom det är en sådär 15 år sen jag åkte skidor har det tydligen hänt en del, bindingarna exempelvis, någon borde upplyst mej om att det krävs 7.5 högskolepoäng i teknik för att få på sej skidorna! Eller, nja, det var rätt enkelt, för enkelt när man väl kom på finessen, "ställ dej på skidan och klicka fast dej med tårna"...
Nåväl, ut i spåret, hade en bild av att det var som att cykla, men tydligen inte! Jag kan inte åka skidor, och jag hatar att göra saker jag inte kan! Men jag är rätt envis oxå så jag stakade mej väldigt sakta och väldigt osäkert iväg, rakt fram gick hyffsat, uppförs var jobbigt nerförs var omöjligt! När jag åkt halvvägs hade jag blodsmak i käften och blev omkörd av två pensionärer, toppen! Sen kom den... Teknikbacken! TE-KNIK-BA-CKEN! Fy fan i helvete, tre gånger trodde jag att den var slut men bedrog mej. Jag försökte staka, jag försökte skida/springa och jag försökte saxa men inget fungerade särskillt bra. Då kom jag på idén att ta av mej skidorna och gå upp, men jag fick inte av mej dom! Well 20 minuter senare var jag uppe och ytterligare en kvart senare satt jag hos mamma och pappa och gnällde över hur otränad jag är och rökte för att få energi nog för att ta mej hem, motsägelsefullt? Har påven en konstig hatt?

Nu är jag hemma, eldar och har ont i kroppen... Om skidorna kommer att användas mer återstår att se...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Haha, jag som har funderat på att skaffa skidor. Dagar som igår verkar det som en väldigt bra idé. Dagar som idag när jag läser ditt inlägg känns det som att jag kan lägga pengarna på bättre saker... :)

Paulina sa...

Det finns definitift bättre saker att lägga pengarna på... fast nu när jag smält upplevelsen så känns inte en andra tur allt för avlägset ändå... Fast det går nog över :)