tisdag 23 februari 2010

Murphy the man!

Han var med mej idag oxå... Tänkte i min stilla ro när jag gått och lagt mej i går att "det kan ju inte bli värre" men det kunde det!
Imorse gick jag ut hoppade in i bilen och startade! Glad över att ha min egen bil åkte jag till jobbet när plötsligt... "Hmm, så konstigt den går..." Ignorerade det faktum att det inte gick att styra och åkte vidare, parkerade på jobbet, klev ur och upptäckte att det bolmade rök från högerframdäck... PUNKA!
Kanooon! Ringer pappa och säger "fixa!" Pappa kommer för att fixa eftersom han även måste förföka få hem sin bil som står kvar sedan den strejkade igår...
Jag åker och badar med eleverna och pappa ringer, fäljlås! Får inte av däcket. Jag menar på att låt bilfan stå kvar eller bränn skiten, men han fixar en snubbe som hjälper honom... Slutar jobbet och påbörjar färden hemmåt med ett sommardäck, möter polisen! "Våga stoppa mej och våååga ge mej böter! Med det gjorde dom inte, kanske lyckan vänt? Ne, kom hem och möter mamma och pappa som skottat fram volvon, men självklart kört fast, kopplar fast bilen med bogserlina och drar loss den med hjälp av grannen, tack! När volvon är ute på vägen ska passaten in på gård, jag backar upp... och kör fast!
That's it, nu står volvon på gatan och passaten fastslirad på gårn och jag har bestämmt mej för att sitta och självdö i soffan!

4 kommentarer:

TvärsÖverVägen sa...

Bra grannar har du

Paulina sa...

Absolut, de bästa! :)

TvärsÖverVÄgen sa...

Tänk om ni inte bott här.. då hade ni hat andra grannar

Liv sa...

Lagg ner det dar med bilar Lina.