måndag 22 februari 2010

Jag och min vän...

Min kompis Murphy och jag har haft en fantastisk dag, dock har han busat lite med mej...

Kom hem från sthlm igår efter en riktigt trevlig svennekryssning och ett dygn hos syrran... Anländer till hemmet kl. 21.15 Pulsar genom plogvallen, kravlar upp för snödrivan som täckte bron och kom in, till 10 grader! Eldade så länge jag orkade, tog på mej varmaste pyamasen med underställ och somnade, vaknade imorse med läppar blåare än mors lilla Olles och mer frusen än den gamla fläskfilen längst in i frysen... Tar mod till mej och kliver upp, kissar en ispinne fruset kiss, klär på mej och går ut till bilen. (Tog mamma och pappas bil igår eftersom passaten satt fastslirad på torggatan) sopar fram bilen, hoppar in, stället in sätet och startar... INTE!
Nehepp, uppretad, kall och snudd på försenad påbörjar jag vandringen hem till mamma och pappa för att skotta fram passaten, kommer halvvägs och kommer på att jag glömt något i bilen, vänder... Hoppa in i bilen och gör ett försök till och den startar! (Puh, jag som trodde jag skulle få en skitdag...)

Brassar in mot stan när en lampa plötsligt börjar blinka frenetiskt, åker till staffare och ringer Fredrik, han kommer ut och konstaterar att bilfan kokar, in med den i verkstaden, inser snabbt att den behöver ett par timmar för att återhämta sej... Påbörjar vandringen till jobbet. Tar en genväg... En oplogad genväg... Muttrar och klampar vidare, går går och går och inser att det nog var längre än jag trodde, speciellt i 22 gradig kyla... Muttrar lite och upptäcker till min stora glädje staffarebussen med Robbin som chaffis, hoppar tacksamt in och anländer till jobbet en timme sen.

Har planeringstid efter lunch och tänker att det vore skönt att hämta bilen som borde vara upptinad vid det här laget, fixar lift med en kollega. Traskar in i matsalen på staffare och berättar att jag hämtar blen nu, tackar för hjälpen, går ut till verkstaden, kör upp portarna hoppar inte i bilen och startar...INTE! Tillbaka in i matsalen och ber de stora starka männen om hjälp, Robbin ställer upp med sina magicfingers och får igång bilfan...

Åker till jobbet och tycker att dagen varit piss, jobbar eftermiddagen, går ut för att äntligen få komma hem. Skrapar rutorna, hoppar in i bilen och startar... INTE! Ringer pappa som kommer med startkablar, kopplar på dem, hoppar in i bilen och startar... just det, INTE! Nu står biljäveln kvar på jobbet och jag sitter här och inväntar nästa jävulskap!

Nu skulle man kunna tro att det jag skrivit är en överdrift, men icke, det är snarare en försköning då jag inte tagit med allt icke-bilrelaterat skit som hänt!

Idag tänker jag inte träna, jag ska sitta här och sura bort kalorierna istället... Tack!

2 kommentarer:

Livan sa...

Oj. Det är synd om dig, på riktigt. Sänder en mycket varm (!) tanke från Kapstaden!

Paulina sa...

Tack :) Jag läser dina inlägg och du verkar ha det bra! Är dock dålig på att kommentera, men det ska ändras! För någon dag sen fick jag ett Liv-ryck... Du vet ett sånt som jag får ett par gånger per år då jag ringer ;) Men denna gång gick det inte :/