söndag 14 februari 2010

Överkörd...

överkörd är vad jag känt mej idag, överkörd och osynlig... Böjade på gymmet imorse, ensam i lokalen, fantastiskt! tills två små byggare kom in tillsamans med en tjej. De morsade på mej när jag stod och "pumpade" till musiken, jag morsade tillbaka och en av killarna går raka vägen fram til sterion och byter skiva!? Hmm, irriterad kör jag färdigt det jag håller på med, lämnar lokalen och går upp och simmar istället...
Sen ska jag tanka bilen, ställer mej på 2:ans pump, går in och handlar, går ut igen, stoppar i kortet och öppnar tanklocket. Samtidigt som jag gör detta glider en utlandsreggad bil in på 1:an, tar min pump och börjar tanka! Jag bli lite snopen och bara pekar på pumpen och försöker få fram "That's mine..." SNubben tittar på mej, rycker på armarna och säger "sorry..." (Som i sorry, jag hann först) Jag blir om möjligt ännu mer förvånad och säger "Eh, but it's my money- MY CARD!" då svarar snubben på svenska: "Jaha..." och jag säger, efter att jag fattat att han är svensk" "Alltså, du tankar på mitt kort, pengarna för bensinen dras på mitt visakort!" DÅ, då släpper han pumpen och ger mej den, varpå han säger: "Ojdå, men hur sk ajag kunna veta det?" "Ja, kanske för att du står vid en kort aoutomat!" Sen går han och jag tankar vidare, snuvad på 30 spänn minst... Gah!

Nåväl, imorgon blir en annan dag...

Inga kommentarer: