torsdag 14 april 2011

bajs!

Ikväll var Olle gnällig vilket faktiskt inte hör till vanligheten så jag börja mitt detektivarbete och kom på att det nog var ett par dagar sen han bajsade... Flurade en stund och kom sedan ihåd termometer-tricket. Så jag letade fram våran termometer och ja, gjorde det man ska... Förväntade mej resultat direkt- fick inget så jag gav honom flasan och sen var det vaggan som gällde. Länge var det tyst och jag trodde han somnat, men så kom det ett skrik och redan när jag öppnade dörren till sovrummet visste jag vad det handlade om. Bajs bajs bajs, sjukt mycket bajs!

Japp, så går det när du läser en blogg av en småbarnsmamma, då får man läsa ett vällsinlägg om bajs ;)

Nu ligger han igen med ny blöja, men sova verkar inte aktuellt... Han ligger och tjattrar för fullt, kaninkompisen kanske måste flytta ut om det är honom han pratar med hela tiden ;)

Nu ska jag packa och städa, vääääldigt mycket packning blir det; resesängen+extramadrass sa med, vagn, kläder, blöjor, babygymmet och antagligen väldigt mycket annat som jag kommer glömma oxå :/

För övrigt har jag världens bästa pappa, han sickade med 500:- var till mej och syrran som vi måste köpa kläder till oss själva för, sen förstod han att vi skulle vilja köpa nåt till barnen oxå så då fick jag med mej 200:- var till dom oxå, TACK! :)
"Men Lina då, du har ju sagt att du inte ska köpa nå kläder innan du är nere på din inskrivningsvikt?"
-Done! :)

1 kommentar:

Elin sa...

Så länge du inte lägger upp bildbevis på det så att man sätter morgonkaffet i halsen så är det lugnt för min del i alla fall :P