söndag 10 april 2011

Nu ska postkodlotteriet granskas!

Grundaren till lotteriet har visst gått och blivit rik, och det gillas såklart inte! Det är ofta skriverier ang just postkodslotteriet... Rickard blir rik, grundaren blir rik, alla blir rik! Nu har dom tydligen haft personalfest i maroco också. Och då måste det granskas!!!
Postkodlotteriet är som alla andra lotteri, ingen skulle väl stå och sälja lotter på stan utan att tjäna på det heller?
Jag är medlem i lotteriet, 150 pix dras varje månad från mitt konto- månad efter månad och jo, det har nog blivit en slant genom åren men jag väljer ju själv att vara med. Sen att det sitter en massa folk och blir rika för att jag väljer att gambla lite- Kul för dem! Jag önskar innerligt att jag hade kommit på systemet själv istället...

Sen gnälls det att för liten del av pengarna dom drar in går till välgörenhet som de "skor" sej på. Det finns en regel som säger hur många procent av vinsten som ska gå till välgörenheten för att man ska få alla den för välgörenhet, och den procenten uppnår de uppenbarligen. Och handen på hjärtat nu, inte är man väl med i lotteriet för att skänka till välgörenhet? Då finns det vettigare organisationer att vända sej till! Jag tycker det ger ett plus i kanten att en del av pengarna gör nytta hos bättre behövande, men till Unicef och rödakorset sänker jag mina välgörenhetspengar.

Jag hoppas att min kod ska dras en dag så att jag blir stenrik och folk börjar granska och avsky mej oxå, för det gör man med rika...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en stor skillnad mellan Postkodlotteriet och andra lotterier. Exempelvis går överskottet från Folskpels lotter - BingoLotto, Sverigelotteriet och Sverigelotten - oavkortat till föreningslivet. Visst drömmer de flesta om egen personlig vinst och har inte en tanke på hur företaget fördelar sin vinst. Men eftersom chansen att du vinner är ganska liten, är det skönt att veta att pengarna går till välgörenhet och inte några få personers egna fickor. Då kunde de dela ut mer pengar i vinst istället. Eller hur?

Paulina sa...

Jag bryr mej faktiskt inte om hur vinsten fördelas, som sagt välgörenhet sköter jag på annat håll. Visst skulle dom kunna dela ut fler vinster men dom delar ju ut ett antal miljoner/miljarder? per år... Jag vet inte hur stor vinstchanserna är i jämförelse med ex bingolotto, men jag deltar ju som sagt av egen fri vilja och om någon annan tjänar storkovan på det så var väl det kul för honom/henne. Förhoppningsvis är det en god själ som själv skänker en del pengar och investerar flitigt i vettiga saker... :) Jag tycker bara att det är irriterande att så fort någon/några lyckas bra med något och tjänar mycket pengar måste det granskas och gnällas- avund kallas det i mina öron ;)