onsdag 20 april 2011

Familjeparkeringar...

Ååå, vad dom är attraktiva... för medelålders par! Ruggigt irriterade att släpa babyskyddet 50 meter extra för att komma fram mot ingången och se en fullt frisk medelålders man med tillhörande lika friska regering skutta in i sin lilla fiat punto på platsen JAG borde haft!
Det finns för fan en anledning till att familjeparkeringarna är placerade nära ingången, och det är inte för att "Bengan" och "Maggan" inte ska behöva gå 4-6 meter längre utan för oss med småttingar! Jag kan oftast inte ställa mej på parkerinarna i närheten av ingången om det inte är familjeparkeringar eftersom jag behöver mycket mer utrymme än "Bengan" och "Maggan" när jag ska i och ur med babyskyddet! Dessutom är det ganska tungt att släpa runt på eftersom Olle väger 7.5 kilo och skyddet i sej är ju inte fjäderlätt! Men det får man göra, ställa sej långt ifrån ingången där ingen annan står så att man får plats, och sen får man släääpa! Inte ens när jag var höggravid och smidig som en elefant stod jag där... Nästa gång ska jag minsann sätta egna p-böter på bilarna utan bilbarnstolar!!!

Faan vad arg jag är!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det irriterande! Men dom är ju också till för oss med lite större barn som går själva eftersom dom är (ska) vara placerade så man slipper gå på själva parkeringen. Mycket bra även fast man håller hand och är jätte försiktig.