söndag 30 september 2012

April April!

Ja, troligtvis är det i April Olle blir storebror. Det är en väldig skillnad att vara gravid med andra barnet. Även om detta barn är lika efterlängtat och planerat (även om det tog sej väldigt mycket snabbare än med Olle) så tänker jag knappt på att jag faktiskt är gravid. När jag väntade Olle hade jag full koll på hur långt gången jag var och hur stor och utvecklat fostret var hela vägen. Nu har jag inte ens en exakt vecka utan svarar med att jag är runt v 14 nu exempelvis... Jag mår bättre denna graviditet också, peppar peppar så har jag inte känt av varken fogarna eller halsbränna, vore det inte för magen så skulle jag inte tro att det var någon där inne ;)

Som vanligt har det ju varit några turer redan i denna graviditet också. Denna graviditet började nämligen som en tvilling-graviditet, men den ena hinnsäcken var tom så det blev "bara" en och jag har blivit lovad av två läkare att det bara blir en också. Tvillingar har länge varit en mardröm jag haft och jag sov inte på en vecka när jag först fick beskedet... Så det är inget jag är ledsen över, tvillingar är häftigt och roligt för andra, jag är mer än nöjd med EN :)

Snart ska vi klä på oss och gå ut och njuta lite av dagen ljuvliga väder. Sen kommer farmor och hämtar med sej Olle på kalas så jag och christopher får några timmar tillsammans på övervåningen. Tänkte att jag skulle försöka bli färdig med Olles rum innan jag blir helt åt h-vete otymplig ;)

3 kommentarer:

Uppsalasfinest sa...

Shit Majbritt! Grattis Lina!

Paulina sa...

Tack tack :)

Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11. sa...

Vad roligt med en aprilbebis, grattis till er <3