söndag 16 september 2012

Dålig reklam Johovas!

Satt nss i soffan i all skön ro och glodde på tv medan Olle låg i vagnen och sov... Tittade ut genom fönstret och såg två frälsare vara på ingång, jag gick ut mot hallen för att ta emot. Men, inget hände, jag hörde att dom gick upp på altanen men sen tog det stopp. Jag smög mej in i badrummet och såg att dom var påväg in till grannen istället. Först blev jag såklart lite snopen och undrade varför dom valde att inte knacka på och försöka frälsa mej, har jag något hemligt tecken på dörren? Såg som hur stökigt detär på altanen och tänkte att dom inte vill ha in någon slarvmaja i församlingen? Men när jag tittade ut på altanen förstod jag varför dom gått, Olle hade vaknat i vagnen. Om dom väkte honom eller om han vaknat själv och skrämt iväg dom vet jag inte... Men nu retar det mej att dom inte stod sitt kast och knackade. Man kan ju inte gå fram till dörren och vända bara, och väcker man ett barn så borde man väl stå för det, helst om man är polare med St. Per?! Hmm... Jag blev irriterad av att se dom komma, men jag blev ännu mer irriterad av att dom gick. Jag är kvinna!

Inga kommentarer: