måndag 10 september 2012

Kanonhelg!

Oj vilken välbehövlig helg vi haft! Middag i fredags i trevligt sällskap, t.o.m Christopher hade riktigt trevlig och erkände att "nya bekantskaper" inte alltid är pest och pina ;)
På lördagen gick Jag och Olle på marknaden en sväng. Jag hittade det jag sökte och brände 1000 spänn på under en timme, men nu är Olles garderob ull-fylld ett tag framöver. Även jag unnade mej några nya ull-sockar :) åkte en karusell också, ett tåg som åkte ett par varv på en liten bana i typ 2 minuter á 80 spänn! Även jag fick betala för min biljett, sjukt om jag får säga mitt. Det var ju lika mycket för karusellskötarens som för Olles skull jag åkte med. Eftersom karusellen inte hade någon åldersgräns borde jag ju i princip kunnat satt Olle själv på tåget och lämna över allt säkerhetsansvar på karusellskötaren? Men eftersom han varken pratade svenska eller engelska gick saken inte att disskutera. Irri-irri! Efter markanden åkte vi hem och bytte om till våra nya ull-kläder och drog iväg med husvagnen till låntjärn. Fiske (för pappan) och massa friskluft och bus för Olle och mej tillsammans med Aff-aff och Abou (farfar och morfar) :) Kanonmysigt! Verkligen, husvagn is the shit ;) Det var dock sjukt många getingar där, trötta som tusan men jäkligt närgångna... Och 5 minuter innan vi skulle åka blev såklart Olle stucken/stungen (vad tusan heter det) i nacken! Snacka om att snubba på mållinjen, ett dygn omgivna av getingsjävlar och precis innan vi ska åka sticker en sate... Men det gick bra, Olle svällde upp lite precis vid sticket bara men vi fick salva av en av "medcamparna" och 30 minuter senare syntes bara en liten prick.
Jag hade inget batteri i telefonen så några bilder blev det inte... Det var riktigt länge sen det blev några bilder här inne, ska nog försöka ta tag i det.

Nä, nu ska Olle sova sen ska vi åka till stan och leta höstskor/kängor till honom.

Inga kommentarer: