torsdag 6 september 2012

Jodå, vi lever...

Just nu är det bara jobb jobb jobb! Dygnet runt! Just nu har jag tagit mej en liten bloggpaus ifrån planeringen av NO-lektion om luft som ska genomföras imorgon... Och jag har ju redan fått "stämpeln praktikern" på jobbet, vilket ställer rätt höga krav på mej. Läsa i en bok och svara på frågor duger lixom inte utan det ska experimenteras. Vilket jag iof tycker om, och anser är ett väldigt bra sätt att lära sej saker på... Men när tiden inte finns då?! Iof är det ju lite kul att sitta och komma på olika experiment också. När Olle somnat ska jag testa mina hypoteser och se om det funkar så som jag tänker mej... Om det funkar så ska vi "leka med elden" imorgon, vi får väl se hur det går :o

Efter jobbet imorgon har vi blivit bjudna till Maria, Jonas och Hannes... SÅ trevlig ska det bli, jag riktigt törstar efter socialt umgänge!!

Så är det ju marknad i helgen oxå, och nog måste man väl in en sväng och kolla. Kanske Olle vill åka någon karusell oxå :) På shoppinglistan står det ull, ull, ull, ULL... Underställ, strumpor, allt jag kan hitta i ull till Olle.

På lördag blir det årets sista (Hoppas jag verkligen) tur med husvagnen. Då ska vi till långtjärn med morfar, farfar och Ritha... Håller tummarna för att vädret är på vår sida :)

2 kommentarer:

Liv sa...

Fint att höra från dig (er) igen. Var orolig att förra inläggets rubrik egentligen skulle ha varit "Skolstart=jagorkarintegöranågotannatänattjobbavadduänbermigom". Nu verkar det som du fortfarande har det rätt tungt på jobbet. Kom ihåg att lägga ner ibland. En träff med vänner och sedan en husvagnstripp med la familia verkar vara helt rätt för dig nu. Heja dig! Vila på!

Kajsa sa...

Vi ses i morgon!! Wiiiie!