lördag 29 september 2012

En kräsen snobb?

Ajajaj, inte är väl jag en "sån"?
Var på klädbytardag på missionskyrkan idag, men köpte ingenting. På klädbytardagen i forsa förra veckan köpte jag bara en bilmatta... Nu sitter jag och funderar på om jag blivit en jäkla snobb! Jag har aldrig förstått mej på uttrycket "dagiskläder" som många pratar om och handlar på sej säckvis av på klädbytardagarna. Dessa dagiskläder är antingen slitna, urtvättade, helt utan passform eller alltihop och jag måste erkänna att det går helt bort för min del. Jag handlar gärna begagnat och spar en slant eller två, men jag vill att kläderna ska vara fina och välbevarade. Och det är svårt att hitta i strl 92 vill jag lova. Jag vill att Olle ska vara ordenligt klädd i hela, "rena" (till en början iaf) och fina kläder även på förskolan. Så ja, då är jag väl kanske kräsen då... Nästa helg är det klädbytardag här i Iggesund, det får bli eldprovet lyckas jag inte handla något då så har jag blivit min egen mardröm!

Nu sover min snoriga och febriga lilla kille och jag väntar på finbesök från finaste Liv!! :)

Inga kommentarer: