lördag 15 september 2012

Problemnäsa!

Gah! Jag är alltid täppt i näsan känns det som... Förutom i sommras när jag fått den fantastiska sprutan då förståss.
Nu känner jag att jag börjar lessna på att aldrig kunna andas och vakna i panik om nätterna med en torr gom i fulla bihålor.
En tanke är ju att jag kanske är allergisk mot mer än pollen, men isf måste det ju vara något som sprutan hjälper emot eftersom jag inte snorade när jag fått den... Inte så troligt kanske? eller?

Sen är det ju den förbannade nässprayen, jag har kanske använt den för mycket. Jag försöker att inte göra det och byta märken osv. men faktum kvarstår ju att utan sprayen får jag panik... Det är ju en ganska trolig tanke känner jag. För jag känner mej inte förkyld utan bara täppt. Igår letade jag fram en nässpruta/nässköljare jag köpte för länge sen, fyllde den med koksaltlösning och skäljde igenom näsan ett par vändor. Och det kändes bättre, för stunden. Sen gjorde jag det igen innan jag gick och la mej men då fick jag en jäkla obehaglig känsla bakom näsan och när jag vaknade på natten var jag lika täppt som vanligt. Men skam den som ger sej! Idag sköljde jag igen, men då var jag nog för tät redan för då kändes det som att jag sprutade hjärnan full med koksaltlösning. Ska prova skölja några dagar och se om det blir bättre, annars måste jag nog fasen kolla upp saken närmare.

Ja, sånt funderar jag på en lördagkväll...

Inga kommentarer: