tisdag 25 augusti 2009

avslagen

avslagen är vad jag känner mej idag, hade lite flyt igår så det är väl inte mer än rätt egentligen :/
Christopher har semester hela veckan och igår och idag har pappa varit här och hjälpt honom, dom är så söta så, samspelar riktigt bra, kanske man skulle göra en studie om dem? Är faktiskt grymt imponerad av pappa som höll Christophers tempo nästan hela dagen igår och ändå tog sej ur sängen och kom hit idag, än är inte gubben för gamal ;)

Vi var även över till grannen en sväng igår för att titta på hur de gjort om sin hall, våra hus är rätt lika och ja, jag vill göra om hallen! Christopher höll på att trilla av pinn men han höll faktiskt med så om en sådär 10 år ska vi göra om hallen ;) Funderar även över om vi ska göra om vardagsrummet nere till ett stort matrum istället... Just nu har vi en soffgrupp där, hylor, skänk, och bord och det känns lite plottrigt, och viktigast i denna fråga är att det var Christopher som kom med idén! eller ja, jag kom med den för en sådär tre månader sedan men nu var det han som kom men den så nu får han stå för den oxå :) Skulle vara så fint att bara ha ett stort matsalsbord och stolar där, och inte massa masigta möbler som skäl energi (inredarmässigt sagt va? ;) )

Christopher ligger verkligen på topp hos mej nu, igår satt han och bläddrade i IKEA-katalogen och sa:
"Nästa gång vi åker till IKEA så ska vi äta på restaurangen där"
-Jasså, ja, det var länge sen vi var dit nu, och det läre väl dröja ytterligare ett tag innan det sker...
"Det kan nog bli tidigare än du tror det, om det regnar på onsdag kanske vi ska fara dit, jag måste på biltema och köpa spik till pistolen..."

Yes!! IKEA, det absolut sista jag har tid med... men tänk om... tänk om vi springer på en fin matsalsmöbel om vi åker dit imorgon? och tänkt om, täääääänk om vi köper den! Fast egentligen är det ingen idé innan vi tapetserat om där och det kommer inte ske förens tidigast i vinter, eller iaf efter att jag lämnat in X-arbetet...
Just ja, jag måste plugga...

Inga kommentarer: