måndag 31 augusti 2009

snuuuten!

Så hade man vinkärringångest i lördags då, illa illa...
Åkte på kräftskiva i vik, både jag och Christopher med inställningen att vi skulle vara nyktra, men så lät jag mej "övertalas" och ett antal glas vin slank ner, inga minderåriga i närheten iaf... Även Christopher sög i sej några öl vilket resulterade i en övernattning. Efter en mycket trevlig kväll vaknade vi i soffan runt 10.30, och jag stressad som få (eftersom Christopher fyllde år och jag skulle baka tårtor och skit) tjatade jag om att vi skulle åka hem direkt.
Christopher drog nitlotten och fick köra och för att slippa polisen åkte vi vintergatsvägen hem (även kallad promillevägen, men så långt tänkte vi inte) Åkte min mazzzzzzata och fort gick det efter grusvägen, tills! Där stod dom, snutarna!
"helvetes förbannade jävla skit, nu ryker kortet på rattfylla!"
Polisen steg fram och påpekade direkt att det gick lite väl fort, Christopher sket i vilket eftersom han satt och funderade på hur det skulle vara att åka buss till och från jobbet hädanefter...
Fick lite skäll eftersom vi inte hade några lysen på bilen, och inget skattemärke, och inga bälten!
Christopher var fortfarande rätt likgiltig och funderade över bussförbindelser, så var det dax, blåsmakapären kom fram och han blev ombedd att blåsa... Nervös som han var hakade han upp sej på ett tuggummi
"Jag har tuggummi, kanske ska ta ut det" säger han och lägger tuggummit på den dammiga instrumentbärdan... (vad det nu skulle göra för skillnad)
-Ne, det spela ingen roll, ha det i du... sa farbror blå
"okej", sa Christopher och stoppade snällt in det dammiga tuggimmit igen *skratt* Och sen blåste han, som aldrig förr, hade polisen haft längre hår hade det fladdrat a lá Carola -91...
Och han klarade det, tydligen var han nykter! Tjohooo! Lyckan var gjord...
Men vi hade ju fortfarande inga bälten på oss, och medans polisen skrev ut bäter åt Christopher frågade han om jag hade haft mitt på, och det hade jag ju självklart :)
Men han fick en bot på 1500:- och det tror jag nog att han ändå var rätt nöjd med, trots att det var på hans födelsedag och allt :)

Såhär i efterhand när man ser på det med "nyktra ögon" i dubbel bemärkelse var det skit att han skrev på boten eftersom deras kontoll inte var giltig då de stod på fel plats, det står på boten att han fick den i vintergatsbodarna, men han fick den egentligen i vintergatsbyn... Men men, det kunde vart värre, och det drabbade ju ingen fattig :/

2 kommentarer:

Madde sa...

Åh... gud ja skrattar ihäl mej... ja inte åt incidenten utan ditt sätt att återberätta de... ja tyckte att de var skitkul medans det gick upp ett ljus för Marcus att han till och med snackade med Palmen men glömde totalt av att gratta honom....

Paulina sa...

*ler* Min blogg finns till endast för att förgylla din vardag Madde, och för att uppmärksamma Macke på missade bemärkelsedagar ;)