torsdag 13 augusti 2009

Mä!

Jag vet inte om jag nämnt detta men våra tapeter i köket har blivit missfärgade och bytt färg på mindre än 6 månader... Så jag ringde Bejier och frågade om jag fick reklamera dom, och som ni kanske förstått brukar reklamationer sällan unka för mej så jag taggade upp mej och tänkte att "den här gången ska jag vinna!"
Dom skickade ut en kille som kollade på tapeten:
-Hmm, det verkar ju konstigt det här..
Jag: Ja, verkligen!
-Du har inte satt dom åt fel håll?
Jag: Näe, jag har tapetserat hela huset så det tvivlar jag på att jag gjort...
-Jag får kolla upp det, hör av mej till dej nästa vecka ja..
Två veckor gick och jag har inte hört något så i morse började jag elda upp mej igen, och nyss gjorde jag slag i saken och ringde:
Jag: Hej hej, du skulle höa av dej ang. mina tapeter i köket...
-Ja, förlåt, leverantören har haft semester...
Jag: Hmm, nåväl, vad har ni kommit fram till då?
- Jo, det är många som haft samma problem och det är så att de satt tapeten ut och in...
Jag: Jasså, så tapeten är felrullad på rullen då eller? Eftersom alla andra tapeter är åt rätt håll? *småirri*
-Ja, tapeterna är sådana...
Jag kände mej i underläge och kände att det gick åt skogen och jag skulle bli utan nya tapeter och eldade upp mej som satan "Så varför berättade ingen det? Hur ska jag kunna veta att dom valt att vara såpass banbrytande? Hur ska vi nu gå vidare..." Men innan jag han gasta ur mej illskan jag kände sa snubben i telefonen:
- Men det är klart att du ska få nya tapeter, du kunde ju inte veta, det här ska vi läsa, kom in till mej du bara så får du nya direkt...
Jag: *lite snopen* Jaha... ja.... Tack... tack då... ses!

Mä! Barasådär... Helt utan att tjata eller blanda in konsumentvägledaren, tillmötesgående och hjälpsam... Jag känner mej rysligt förvirrad, finns det goda människor inom handeln?
Jag är i chock just nu och måste lägga mej och vila en stund, och fundera på vart jag ska göra av all illska jag laddat upp med hela dagen, utan att fått utlopp för den... För det löste sej...

Båten klarade sej relativt bra och billigt efter påkörningen i lördags, och nu detta... jag gruvar mej verkligen inför skolstarten nu, det måste bli ett helvete så bra som saker och ting gått på slutet...

Inga kommentarer: