tisdag 4 augusti 2009

Förbannat va arg jag är nu...

Såhär är det i vårt förhållande, Christopher har pengarna och jag har.. tja, kärleken eller nåt... Så har det altid varit, jag pluggade när vi träffades och jag har aldrig haft pengar "över". Innan vi blev tillsammans hade jag ändock alltid mat så jag klarade mej, tak över huvudet och busskort, men sen vi blev ihop har min livsstil ändrats till den dyrare, kött och grejjer till middag ja, ni vet... Och det har varit okej, och mina pengar har räckt om ändå knappt...
Nu är Christopher i dalarna eller vart han nu är och jobbat och jag sitter hemma och "väntar snällt" så idag är det sista kvällen med Sigge på Agust, Malin och Frida ska ut (från gymnasiet) och jag tänkte att det kunde vara kul att följa med... Men jag har ju inga pengar och det känns dumt att Christopher ska behöva betala för nöjen som han inte deltar i. Så jag ringde till pappsen, la tjurläppen på plats och tiggde pengar av honom och självklart gick det hem, så pengarna klirrade, ringde mamma (pappa jobbade) och fixade skjuts in till Malin, ringde kusin och fixade skjuts hem på krita med honom i natt. I kylen står tre cider som är kvar sen helgen, så drickat var fixat det med... So far so very god...
Men, meeeeeeeeeeeeen, sen ringde jag Christopher och berättade om min till synes briljanta plan och fick en verbal käftsmäll direkt!
"Har du råd med det du? Om du har råd att gå ut har väl fan råd att betala din egen mat oxå... bl bla bla jag är en gris... bla bla..." Jag förklarade snällt läget, det kostar mej inget... "Jaha, men hur blir det med fönsterna då? Ska du ligga bakis hela dan imorgon då? En uppgift har du haft i sommar och det är fönsterna... bla bla bla, i helgen ska jag minsann gå ut både fredag och lördag och skita i att gräva nåt för nå jävla buskar bla bla bla gris bla bla..." Då lessnar jag och bestämmer att jag skiter i att gå ut om han ska va på det där viset, vi pratar vidare tills jag säger att jag måste ringa och avboka allt, då har han mage att säga "Du gör ju som du vill, gå ut ikväll då... gör det..." Fy fan!!! Så säger han att jag ska hitta på saker, men när jag gör det blir det gnäll!!! Så nu blir det allsången och tidig kväll för mej... japp! Hoppas alla som får gå ut ikväll har förbannat kul!

(Jag vet att det är mycket gnäll här i bloggen, men jag ser lixom ingen anledning att skriva när jag är på topphumör, då är jag ju glad...)

4 kommentarer:

Åsa sa...

Ibland känner jag igen mig alldeles för mycket i din blogg. Dom är experter på att ge oss dåligt samvete dom där pojkarna vi omger oss med...

Elin Ek sa...

Killar är experter på det där, och vi tjejer är experter på att få dåligt samvete... tyvärr...
Ibland funderar jag på om karlar ens har nåt samvete...

Paulina sa...

Hmm, dåligt samvete är jag inte säker på att det handlade om... fast kanske, mest blev jag förbannad rent ut sagt... att han har mage att upprepa gång på gång hur han försörjer mej och därmed anser att jag ska göra det som passar honom... Nu är jag iaf glad igen, tog mina cider och cyklade upp tilla mamma, käkade pizza och kräkte ur mej lite galla och tyckte sjukt synd om mej själv, och nu är jag inte lika arg längre :)

Elin Ek sa...

Så mycket har du inte missat :P Karln äger ett hyreshus som han håller på att renovera... och vi ska flytta ner i lägenheten under den som han bor i nu, och jag ska hyra ut min så länge... fast får ju aldrig fingarna ur arslet och flyttar mina möbler :P
Dock hjälper jag till med renoveringen här...
Vet du däremot nån som vill hyra en nyrenoverad, tokmysig tvåa med kokvrå på 35 kvm så hör av dig... 2800/månad... den ligger borta vid robertos...