tisdag 18 augusti 2009

dumt

När jag åkt och kollat in området där massagemannen höll hus ringde jag till Dino (som möjligen är snäppet mer fördomsfull än mej) och självklart talade hon om att jag absolut inte kunde gå dit, vilket å ena sidan förstärkte min rädsla (ja, rädsla var det) men å andra sidan lockade fram den trottsiga Lina så efter att ha meddelat henne att jag skulle ringa när jag var färdig samt skrivit adressen i ett sms så tog jag mod till mej och gick ner i källaren och in genom den cementgrå dörren...
Vad möter min blick?
fyra (ja, fyra faktiskt) vita väggar, massa doftljus och en blå massagebänk samt ett polskt gift par... Den läskiga mannen var alltså polack, och gift... plötsligt kändes han inte alls särskillt farlig och eftersom hans fru såg så oskyldig en polsk liten kvinna kan så släppte min rädsla.
Tills det att han bad mej ta av mej mina kläder, ALLT! Hmm, jag började "nyfiket" fråga lite om alla örter och han förklarade så gott han kunde på sin minst sagt svaga SFI-svenska och efter det kände jag mej mogen att strippa, (intressant det där, Christopher var tvungen att bjuda på både en och två drinkar innan det hände...) Jag kravlade så smidigt jag kunde upp på bänken oh la mej till rätta, och då händer det!
Mannen oljar in sina händer och börjar massera mina fötter samtidigt som han tar av sej sina vita träskor! Och till min stora skräck ser jag vad han har på fötterna.. ett par.... Guuuuuuula.... Fotbollssockor!!!!!!!!!!!!! Krampaktigt försökte jag hålla mej för skratt samtidigt som hans fru börjar massera min andra fot och genast kände jag mej lugn igen!

Summan av kardemumman: Det var helt ofarligt, och skönt, och BILLIGT! :)

Härmed rekomenderar jag ändå ingen att gå ner i en källare för att få massage av okänd man, om han inte bor brevid tempo i härnösand vill säga ;)

1 kommentar:

dino sa...

jamen bara frun var med var det ju lungt:) Men jag tycker ändå inte om när du är ute på sånna där äventyr..