tisdag 18 augusti 2009

Dum eller fördomsfull?

Det är frågan det... Satt på bibblan en sväng efter skolan idag och på vägen ut såg jag en lapp på en av de 100-tals anslagstavlor som sitter uppe: Massage för smärtor men örter 100:- Hmm... lät ju billigt, och bra jag och min nacke är inte speciellt överens... Så jag tog upp telefonen och ringde...
"Hej! Jag ringer ang. en annons om massage jag hittade på universitetet"
-H.e.j... ja.g in-te prata så prrra svenscka... Anonnsen bara gällde i sommAr, men du såg nu och därför DU vill få massage?
"Nja... jag vet inte, tänkte väl mest höra mig för lite vad det är för massage och så... Jag har problem med nacken så jag tänkte...
-J.ag har tiiid 19.15, jag har kun-D nu så jag prata forrrrt...
"Jahaja, ja okej... då ses vi sen då..."
-Ja

Och nu i efterhand så vet jag inte om jag vill, antagligen är jag fruktansvärt fördomsfull... Men det känns lite konstigt, dessutom håller han till i en källarlokal.... Uch, eller ska jag gå på min antagligen väldigt fördomsfulla magkänsla och strunta i att gå? Varför? För att det är en utlänning? eller för att det är i en källarlokal? Eller är jag kanske dum som går emot min magkänsla, vi tjejer kan ju sån't väl? Eh, han verkade ju ha en kund då jag ringde, eller var det bara något han sa? Titta! Nu antar jag att han ljög oxå! Varför skulle han ljuga om det??! Jag är sjuk! Klart att jag ska gå, men jag ska ringa mamma först och lämna adressuppgifter så att hon har dom ifall jag inte ringer upp henne inom en timme... Titta! FÖRDOMSFULL!!!! Uch, ne jag ska gå dit och få massage, kanske blir nacken och jag kompisar igen efter det... Ja...

Vart ville jag komma med detta meningslösa inlägg?
Jag ville mest övertala mej själv och få svart på vitt att jag är fördomsfull och att det inte är någon fara, skyll dej själv som läser...

Inga kommentarer: