onsdag 26 juni 2013

Bättre dag

Idag har vi en bättre dag här hemma. Olle är feberfri och Ingrid tömde flaskan imorse. Jag och Ingrid åkte in på akuten igårkväll ändå och fick bekräftat att hon har en infektion i halsen med rodnad och svullnan vilet gör att hon har ont och inte vill äta vilken i sin tur gör att hon inte har något att kissa. Kaskadspyorna berodde antagligen på febern. Nu ger vi alvedon mot det onda innan måltiderna och hoppas att hon är fit for fight snart igen.
Ikväll kommer Åsa och Liv hit för ett par glas vin och bröllopspyssel, något som verkligen behövs efter den senaste veckan! Vad vi ska roa oss med fram tills dess är inte klart än, vi kanske tar en mysdag här hemma bara med film och städning- även det välbehövligt! Fan vad tråkigt det är att städa alltså, det är något jag hatar av hela mitt hjärta. Okej, få tycker att det är kul, men många gör det ändå eftersom det behövs- Jag hatar det från att jag börjat till att jag slutar! Det är skönt när det är gjort, men jag tror inte jag tycker att det är värt det ändå...

Inga kommentarer: