tisdag 25 juni 2013

På bättringsvägen

Vi har haft sjukstuga här hemma i en vecka... Först Christopher och i lördags däckade både jag och Olle också. Olle har haft runt 40 grader sen i lördags, men idag verkar han betydligt piggare... Trist för honom att missa sista dagarna på förskolan bara :/ Men vi åker dit och hälsar på en sväng i sutet av veckan innan han går på semester ändå :)
Ingrid la av två kaskadkräkningar igår, helt sjukt mycket spydde hon verkligen båda gångerna... Imorse var blöjan dessutom näst intill torr vilket bör vara ett tecken på uttorkning men jag ska ge henne  ett par timmar att fylla blöjan innan jag börjar nojja. Sista kaskaden la hon av innan hon somnade för natten så hon har kanske inte haft så mycket att kissa heller. Nu har hon ätit som vanligt iaf och hon är precis som hon brukar så förhoppningsvis är det lugnt.

Ang. gårdagens inlägg inser jag att det kanske skrevs mer dramatiskt än det var meningen... Allt återstår ju att se men den enda statistiken jag hittan är att 1% av alla koniseringar visar sej vara just cancer. 1% 1/100 10/1000 100/10 000 1000/ 100 000 Det vore väl själva fa-an om det skulle visa sej vara så. Jag har ju vetat om det här i över 6 månader men inte riktigt haft ork och tid att ta in det, och det har jag inte nu heller egentligen men läkarsamtalet igår tvingade mej att ta till mej det. Jag har inte pratat med så många om det heller av samma anledning, men nu känns det som att jag lixom måste berätta varför jag ska in på Op. Och jag är ju en kronisk terapi-skrivare så det måste ju ut. Något jag tänkt på ang. terapi-skrivandet är just att det funkar jäkligt bra för mej. Genom att skriva ner vad jag tänken, tycker och tror tvingas jag bearbeta det jag skriver. Jag får en djupare förståelse och många tankar klarnar när de hamnar på print.

Imorgon kommer Åsa och Liv hit! :) Vi ska dricka vin och bröllopspyssla  Det behövs! Jag har ett par stöd-bridezillas, och nu känns det superspännande att få dela med mej av allt till någon live :) Liv har uttryckt en önskan att se klänningen och det är jag inte bangen på, jag längtar efter att få visa den för någon och Christopher har redan sett den så den seden är ju redan åt skogen ;) Däremot ska jag begränsa vilka som får se den...

Ikväll ska jag och pappa börja vår utmaning. Tillsammans ska vi fixa att springa 5 kilometer innan sommaren är slut! Jag behöver en sporre och pappa behöver börja träna han oxå så vi har slagit oss ihop... Nu är det massa jävlaranamma som gäller och då vi är tävlingsmänniskor båda två tror jag att vi kommer vara en bra kombo! :)

Inga kommentarer: