onsdag 26 juni 2013

Medmänsklighet någon?

HÄRREJÄVLLAR va trött jag blir på folk ibland!
Läste precis ett inlägg från Eskilstunas församling där de efterlyste 3 barnvagnar till nyfädda bebisar och en cykel till en storebror med nyanlända aslysökande ensamstående mammor. Tamejfan majoriteten av kommentarerna var negativa:
"Vem hjälpte mej när min sambo stack..."
"Se till att det får arbeta istället..."
"Jag hade minsann ingen cykel innan jag var 13..."
"Vi måste väl ta hand om våra egna istället..."
"Vaddå få? Kan jag få en ny Bil? Min sjuksköterske lön är dålig"
Va??! VA!!!?
Här har vi 3 asylsökande ensamma mammor som precis kommit till ett helt nytt land helt ensamma. Dessutom höggravida eller med ett nyfött barn... Dom är helt utlämnade och beroende av medmänsklighet och folk har mage att vara missunsamma!
"Att din sambo stack var säkert ditt eget fel, Kossa! Och nog fan hade du tak över huvudet och de nödvändigaste i hemmet? Jag kan nästan svära på att du hade TV oxå!"
"Arbeta?! Helt ny i landet, antagligen traumatiserad och nyförlöst med en bebis, Vem ger henne anställning? Du?"
"Att du inte hade någon cykel innan 13 var ju trist, men du hade väl ändå din familj och ett tryggt hem?!"
"Vi ska väl ta hand om alla, men vi klarar oss ju allt som oftast och har man möjlighet att hjälpa någon ska man väl ändå göra det? Vilka är våra egna? Vår familj? Vi Svenskar? Räknas pundarna på plattan til våra egna? Vad gör du för dom?"
"Få en ny bil? Klipp dej och skaffa ett jobb där du inte behöver möta människor och förpesta med din aura!"

Jag blir så grönjävligt förbannad över all smygrasism, för det är vad det är! Det kryllar av tiggarsidor på facebook där Svenskar vill ha saker, men där är det annat ljud i skällan! Hatar alla statusuppdateringar i stil med "Dom tar våra jobb och våra äldra svälter- Vågar du dela detta meddelande?" Klart jag vågar dela, men jag delar inte åsikten och jag är ganska säker på att den som delat meddelandet inte klarar att stå för sin sak i diskussion IRL. Och den här då: "Inte för att jag är rasist men..." Jo! Du är fan rasist!

Toppen, nu är jag arg igen!

1 kommentar:

Malin sa...

Håller med! Jag är så fruktansvärt less på det här och jag är livrädd för vad valet 2014 kommer visa. Ibland skulle jag vilja skrika rakt ut bara! Jävla idioter!!! (Och ja, det är få saker som jag blir så förbannad över)